Současné britské divadlo
Contemporary British Drama
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108293Identifikátory
SIS: 181820
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sarkissian, Alena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Velká Británie|herectví|Meisner|metoda|partner|instinkt|pozorováníKlíčová slova (anglicky)
Great Britain|acting|Meisner|method|partner|instinct|observationPředmětem bakalářské práce je představení metody výchovy herců a studentů herectví na univerzitách ve Velké Británii. Analyzována je v současnosti nejčastěji používaná herecká metoda Sanforda Meisnera, která rozvíjí u herců jejich přirozený instinkt v jednotlivých situacích na základě komunikace s partnerem. Autorka práce konfrontuje teoretické poznatky s osobní zkušeností z výuky této metody u D. Kellyho na Regent's University London a se zkušeností B. Caspeho působícího v Praze.
English abstract The subject of this bachelor thesis is to introduce the method of education of actors and students of acting at universities in Great Britain. The most commonly used method of Sanford Meisner is currently being analyzed, which develops their actor's natural instinct in individual situations by communicating with a partner. The author confronts theoretical knowledge with personal experience of teaching this method by D. Kelly at Regent's University London and with the experience of B. Caspe working in Prague.