Zobrazit minimální záznam

Ekokritická analýza korporátního diskurzu o životním prostředí
dc.contributor.advisorŠaldová, Pavlína
dc.creatorNovák, Vladimír
dc.date.accessioned2019-07-05T09:53:53Z
dc.date.available2019-07-05T09:53:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107352
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá korporátní diskurz o životním prostředí. Analýzou jazyka výročních zpráv na téma životního prostředí (tzv. environmental reports) se zaměřuje na to, jak korporace mluví o ekologických problémech a jak se samy k těmto problémům staví. Z teoretického hlediska práce vychází z ekolingvistiky, konkrétně z tzv. ekokritické diskurzivní analýzy, která kriticky zkoumá diskurzy o životním prostředí. Práce analyzuje výroční zprávy od automobilové společnosti Toyota pomocí metod korpusové lingvistiky, které umožňují identifikovat v textech hlavní koncepty a dále zkoumat jejich jazykový kontext, čímž se odhalí dominantní diskursní strategie. Analýza ukazuje, že cílem zpráv je zobrazit Toyotu jako společnost aktivně chránící životní prostředí, což potvrzuje, že výroční zprávy jsou nástrojem korporátního PR. Následkem toho se negativní informace a data objevují pouze okrajově, přičemž Toyota se od těchto informací distancuje použitím vybraných jazykových konstrukcí (jako je např. proces nominalizace, trpný rod či intranzitivní slovesa) a v textu tak potlačí svou roli. O ekologických problémech jako takových se mluví výjimečně a slouží spíše jako nástroj, pomocí kterého si firma zlepšuje svou pověst. Pokud jsou ekologické problémy zmíněny, jejich spojitost s lidskou činností je opět v...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates corporate environmental discourse by focusing on the language of corporate environmental reports. It seeks to find out more about how corporations talk about environmental problems and how they position themselves in relation to these. The theoretical underpinning draws from ecolinguistics, specifically ecocritical discourse analysis, which critically evaluates discourses on the environment. Environmental reports published by the company Toyota are analysed through corpus linguistic techniques which help to identify the salient concepts and then further scrutinize their textual environment to uncover the dominant discourse patterns. The analysis reveals that the aim of the reports is portray Toyota as a company which actively protects the environment, which confirms the PR nature of the reports. As a result, negative information or data are downplayed and the company distances itself from these by obliterating its role (through devices such as nominalisation, passive voice or intransitive verbs). Ecological problems as such are addressed rarely and serve more as a background for the company to improve its public image. If they occur in the reports, the link between the problems and human activity is not explicitly stated. The ecological problems are also discussed as...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectecolinguistics|ecocritical discourse analysis|critical discourse studies|corpus linguistics|environment|ecology|corporate discourseen_US
dc.subjectekolingvistika|ekokritická diskurzivní analýza|kritická diskurzivní analýza|korpusová lingvistika|životní prostředí|ekologie|korporátní diskurzcs_CZ
dc.titleEcocritical discourse analysis of corporate environmental reportsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-29
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211313
dc.title.translatedEkokritická analýza korporátního diskurzu o životním prostředícs_CZ
dc.contributor.refereeHořejší, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá korporátní diskurz o životním prostředí. Analýzou jazyka výročních zpráv na téma životního prostředí (tzv. environmental reports) se zaměřuje na to, jak korporace mluví o ekologických problémech a jak se samy k těmto problémům staví. Z teoretického hlediska práce vychází z ekolingvistiky, konkrétně z tzv. ekokritické diskurzivní analýzy, která kriticky zkoumá diskurzy o životním prostředí. Práce analyzuje výroční zprávy od automobilové společnosti Toyota pomocí metod korpusové lingvistiky, které umožňují identifikovat v textech hlavní koncepty a dále zkoumat jejich jazykový kontext, čímž se odhalí dominantní diskursní strategie. Analýza ukazuje, že cílem zpráv je zobrazit Toyotu jako společnost aktivně chránící životní prostředí, což potvrzuje, že výroční zprávy jsou nástrojem korporátního PR. Následkem toho se negativní informace a data objevují pouze okrajově, přičemž Toyota se od těchto informací distancuje použitím vybraných jazykových konstrukcí (jako je např. proces nominalizace, trpný rod či intranzitivní slovesa) a v textu tak potlačí svou roli. O ekologických problémech jako takových se mluví výjimečně a slouží spíše jako nástroj, pomocí kterého si firma zlepšuje svou pověst. Pokud jsou ekologické problémy zmíněny, jejich spojitost s lidskou činností je opět v...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates corporate environmental discourse by focusing on the language of corporate environmental reports. It seeks to find out more about how corporations talk about environmental problems and how they position themselves in relation to these. The theoretical underpinning draws from ecolinguistics, specifically ecocritical discourse analysis, which critically evaluates discourses on the environment. Environmental reports published by the company Toyota are analysed through corpus linguistic techniques which help to identify the salient concepts and then further scrutinize their textual environment to uncover the dominant discourse patterns. The analysis reveals that the aim of the reports is portray Toyota as a company which actively protects the environment, which confirms the PR nature of the reports. As a result, negative information or data are downplayed and the company distances itself from these by obliterating its role (through devices such as nominalisation, passive voice or intransitive verbs). Ecological problems as such are addressed rarely and serve more as a background for the company to improve its public image. If they occur in the reports, the link between the problems and human activity is not explicitly stated. The ecological problems are also discussed as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV