Zobrazit minimální záznam

Vliv příběhu v digitálních výukových hrách pro mladší děti
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorSýkora, Tomáš
dc.date.accessioned2020-08-21T12:39:58Z
dc.date.available2020-08-21T12:39:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105342
dc.description.abstractResearch in the digital game-based learning domain has so far shown mixed results as to the use of narrative in educational games. The aim of this thesis is to help to answer the question of whether and to which extent it is reasonable to employ the narrative feature in educational games for young children. In addition to a literature review, the thesis presents an experimental study comparing two versions of a maths game that are the same except for for the richness of the game's story (a value-added study). The participating children (N = 67) from school year 2 and 3 (mean = 8.67 years, SD = 0.4 years) were given the opportunity to play a game for two weeks on touch devices: a game version with a simple narrative frame, or a game version with a rich story narrated through an interactive voiced comic, or a "placebo" game (control group). No significant effect of the rich narrative on the children's engagement, as reported by parents, was found (d = 0.45, p = .245). Furthermore, the two narrative condition groups did not differ in terms of in-game progress (Cliff's δ = 0.01), and the difference was neither significant for the number of solved game tasks (d = 0.08, p = .857), nor the learning gains (d = -0.25, p = .691) measured using a near-transfer maths skill test (pre-post design). Both narrative...en_US
dc.description.abstractVýsledky výzkumů v oblasti digitálních vzdělávacích her zatím nevypovídají jednoznačně o užitečnosti použití narativu ve výukových hrách. Cílem této diplomové práce je zodpovědět otázku, zda-li a do jaké míry může být opodstatněné zapojení příběhu ve vzdělávacích hrách pro mladší děti. Mimo přehledu odborné literatury práce prezentuje experimentální studii porovnávající dvě verze matematické hry lišící se bohatostí herního příběhu. Děti z druhých a třetích ročníků ZŠ (N = 67, průměrný věk = 8.67 let, SD = 0.4 roku) měly možnost po dva týdny hrát videohru na dotekových zařízeních. Jedna skupina dostala verzi s jednoduchým příběhovým zarámováním, druhá skupina obdržela verzi obsahující bohatý namluvený příběh ve formě interaktivního komiksu. Třetí, kontrolní skupina obdržela "placebo" hru. Při srovnání skupin dle rodičovských dotazníků nebyl zjištěn signifikantní vliv příběhu na zapojení dětí do hry (d = 0.45, p = .245). Dále se skupiny s jednoduchým/bohatým příběhem nelišily co do postupu ve hře (Cliff's δ = 0.01). Též nebyla zjištěna signifikantní diference ani v počtu vyřešených úloh (d = 0.08, p = .857), ani v rozdílu výsledků matematického pretestu a posttestu (d = -0.25, p = .691) měřícího přenos učené látky. Obě skupiny hrající hru s...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvideohry|matematika|Matemág|vzdělávací hry|příběh|dětics_CZ
dc.subjectgame-based learning|digital games|serious games|narrative|mathematics|engagement|childrenen_US
dc.titleEffects of narrative in the context of digital game-based learning for young childrenen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-21
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId194069
dc.title.translatedVliv příběhu v digitálních výukových hrách pro mladší dětics_CZ
dc.contributor.refereeŠisler, Vít
dc.identifier.aleph002225600
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýsledky výzkumů v oblasti digitálních vzdělávacích her zatím nevypovídají jednoznačně o užitečnosti použití narativu ve výukových hrách. Cílem této diplomové práce je zodpovědět otázku, zda-li a do jaké míry může být opodstatněné zapojení příběhu ve vzdělávacích hrách pro mladší děti. Mimo přehledu odborné literatury práce prezentuje experimentální studii porovnávající dvě verze matematické hry lišící se bohatostí herního příběhu. Děti z druhých a třetích ročníků ZŠ (N = 67, průměrný věk = 8.67 let, SD = 0.4 roku) měly možnost po dva týdny hrát videohru na dotekových zařízeních. Jedna skupina dostala verzi s jednoduchým příběhovým zarámováním, druhá skupina obdržela verzi obsahující bohatý namluvený příběh ve formě interaktivního komiksu. Třetí, kontrolní skupina obdržela "placebo" hru. Při srovnání skupin dle rodičovských dotazníků nebyl zjištěn signifikantní vliv příběhu na zapojení dětí do hry (d = 0.45, p = .245). Dále se skupiny s jednoduchým/bohatým příběhem nelišily co do postupu ve hře (Cliff's δ = 0.01). Též nebyla zjištěna signifikantní diference ani v počtu vyřešených úloh (d = 0.08, p = .857), ani v rozdílu výsledků matematického pretestu a posttestu (d = -0.25, p = .691) měřícího přenos učené látky. Obě skupiny hrající hru s...cs_CZ
uk.abstract.enResearch in the digital game-based learning domain has so far shown mixed results as to the use of narrative in educational games. The aim of this thesis is to help to answer the question of whether and to which extent it is reasonable to employ the narrative feature in educational games for young children. In addition to a literature review, the thesis presents an experimental study comparing two versions of a maths game that are the same except for for the richness of the game's story (a value-added study). The participating children (N = 67) from school year 2 and 3 (mean = 8.67 years, SD = 0.4 years) were given the opportunity to play a game for two weeks on touch devices: a game version with a simple narrative frame, or a game version with a rich story narrated through an interactive voiced comic, or a "placebo" game (control group). No significant effect of the rich narrative on the children's engagement, as reported by parents, was found (d = 0.45, p = .245). Furthermore, the two narrative condition groups did not differ in terms of in-game progress (Cliff's δ = 0.01), and the difference was neither significant for the number of solved game tasks (d = 0.08, p = .857), nor the learning gains (d = -0.25, p = .691) measured using a near-transfer maths skill test (pre-post design). Both narrative...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022256000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV