Zobrazit minimální záznam

Contemporary Trends in Recruitment and Employer Branding in Organizations
dc.contributor.advisorBěhounková, Olga
dc.creatorTintěrová, Tereza
dc.date.accessioned2019-03-05T11:00:38Z
dc.date.available2019-03-05T11:00:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105327
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of contemporary trends in the recruitment and selection of workers and employer branding in organizations. Related to low unemployment rate, changes in individual's values and the dynamic development of technology, these personal activities are keys to ensure organization's prosperity. Firstly, the work focuses on the development of personal management and department up to the current situation. It follows a description of the specific factors of the external and internal environment of the organization. Attention is also paid to the methods and tools used in the recruitment and selection of new workers as well as to the employer branding. The target of the diploma thesis is to identify the most frequently used methods and tools in these fields. The quantitative research is focuses on medium sized and large sized organizations operating in Prague. An electronically distributed questionnaire was used for collecting the data.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem současných trendů v získávání a výběru pracovníků a budování značky zaměstnavatele v organizacích. V souvislosti s nízkou mírou nezaměstnanosti, změnami v hodnotách jedinců a dynamickým rozvojem technologií jsou tyto personální činnosti klíčové pro zabezpečení prosperity organizací. Nejprve se práce zaměřuje na vývoj personálního řízení a oddělení až po aktuální situaci. Následuje popis konkrétních faktorů externího a interního prostředí organizace. Dále je pozornost věnována metodám a nástrojům používaným při získávání a výběru nových pracovníků a též budování značky zaměstnavatele. Cílem diplomové práce je identifikace nejčastěji užívaných metod a nástrojů v těchto oblastech. Kvantitativní šetření se zaměřuje na středně velké a velké organizace působící v Praze. Pro sběr dat byl využit elektronicky distribuovaný dotazník.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectZískávání a výběr pracovníků|budování značky zaměstnavatele|personální řízení|interní a externí prostředí organizace|personální marketing|sociální médiacs_CZ
dc.subjectRecruitment and selection of workers|employer branding|personal management|internal and external organization environment|personal marketing|social mediaen_US
dc.titleSoučasné trendy v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-30
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId199099
dc.title.translatedContemporary Trends in Recruitment and Employer Branding in Organizationsen_US
dc.contributor.refereeGruber, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem současných trendů v získávání a výběru pracovníků a budování značky zaměstnavatele v organizacích. V souvislosti s nízkou mírou nezaměstnanosti, změnami v hodnotách jedinců a dynamickým rozvojem technologií jsou tyto personální činnosti klíčové pro zabezpečení prosperity organizací. Nejprve se práce zaměřuje na vývoj personálního řízení a oddělení až po aktuální situaci. Následuje popis konkrétních faktorů externího a interního prostředí organizace. Dále je pozornost věnována metodám a nástrojům používaným při získávání a výběru nových pracovníků a též budování značky zaměstnavatele. Cílem diplomové práce je identifikace nejčastěji užívaných metod a nástrojů v těchto oblastech. Kvantitativní šetření se zaměřuje na středně velké a velké organizace působící v Praze. Pro sběr dat byl využit elektronicky distribuovaný dotazník.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of contemporary trends in the recruitment and selection of workers and employer branding in organizations. Related to low unemployment rate, changes in individual's values and the dynamic development of technology, these personal activities are keys to ensure organization's prosperity. Firstly, the work focuses on the development of personal management and department up to the current situation. It follows a description of the specific factors of the external and internal environment of the organization. Attention is also paid to the methods and tools used in the recruitment and selection of new workers as well as to the employer branding. The target of the diploma thesis is to identify the most frequently used methods and tools in these fields. The quantitative research is focuses on medium sized and large sized organizations operating in Prague. An electronically distributed questionnaire was used for collecting the data.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV