Současné trendy v obsazování pracovních pozic a budování značky zaměstnavatele v organizacích
Contemporary Trends in Recruitment and Employer Branding in Organizations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105327Identifikátory
SIS: 199099
Kolekce
- Kvalifikační práce [23727]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gruber, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
30. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Získávání a výběr pracovníků|budování značky zaměstnavatele|personální řízení|interní a externí prostředí organizace|personální marketing|sociální médiaKlíčová slova (anglicky)
Recruitment and selection of workers|employer branding|personal management|internal and external organization environment|personal marketing|social mediaDiplomová práce se zabývá tématem současných trendů v získávání a výběru pracovníků a budování značky zaměstnavatele v organizacích. V souvislosti s nízkou mírou nezaměstnanosti, změnami v hodnotách jedinců a dynamickým rozvojem technologií jsou tyto personální činnosti klíčové pro zabezpečení prosperity organizací. Nejprve se práce zaměřuje na vývoj personálního řízení a oddělení až po aktuální situaci. Následuje popis konkrétních faktorů externího a interního prostředí organizace. Dále je pozornost věnována metodám a nástrojům používaným při získávání a výběru nových pracovníků a též budování značky zaměstnavatele. Cílem diplomové práce je identifikace nejčastěji užívaných metod a nástrojů v těchto oblastech. Kvantitativní šetření se zaměřuje na středně velké a velké organizace působící v Praze. Pro sběr dat byl využit elektronicky distribuovaný dotazník.
The diploma thesis deals with the topic of contemporary trends in the recruitment and selection of workers and employer branding in organizations. Related to low unemployment rate, changes in individual's values and the dynamic development of technology, these personal activities are keys to ensure organization's prosperity. Firstly, the work focuses on the development of personal management and department up to the current situation. It follows a description of the specific factors of the external and internal environment of the organization. Attention is also paid to the methods and tools used in the recruitment and selection of new workers as well as to the employer branding. The target of the diploma thesis is to identify the most frequently used methods and tools in these fields. The quantitative research is focuses on medium sized and large sized organizations operating in Prague. An electronically distributed questionnaire was used for collecting the data.