Zobrazit minimální záznam

Coping strategy in personal assistance
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorBučková, Aneta
dc.date.accessioned2019-01-30T10:45:43Z
dc.date.available2019-01-30T10:45:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104648
dc.description.abstractPráce osobních asistentů patří mezi pomáhající profese s vysokou mírou stresu a při jeho dlouhodobém působení v nevhodných pracovních podmínkách se u asistentů může rozvinout syndrom vyhoření. V teoretické části práce vymezuji osobní asistenci, stres, copingové strategie, odolnost a syndrom vyhoření. Praktická část vychází z devíti rozhovorů s osobními asistenty zaměřených na stresory, copingové strategie a podmínky jejich práce v organizaci, kde jsou zaměstnáni. Zjistila jsem, že osobní asistenti považovali za nejvýznamnější zdroje stresu problémové chování dítěte, komunikaci s pedagogy a s rodiči. Osobní asistenti se ve své profesi potýkají s pocity bezmoci, s frustrací ze stagnace dítěte, z neúspěchu, s pocity viny za problémové chování dítěte. Ve své práci jsou v každodenním kontaktu s rodiči v psychické nepohodě a s pedagogy, kteří nebývají vždy vůči asistentům vstřícní. Mezi nástroje zvládání stresu osobních asistentů patří nejčastěji pocit užitečnosti a smyslu práce, sociální opora (informace a podpora rodiči dětí, podpora sociálními pracovníky služby a supervize), odreagování jinou aktivitou, zájmy, relaxace, optimismus, akceptace situace, nastavení hranic, seberozvoj. Organizaci považují asistenti ve své práci jako podpůrnou instituci, cení si možnosti supervize, školení a zájmu řešit...cs_CZ
dc.description.abstractThe work of the personal assistant is a helping profession that belongs to the profession with a risk of a high level of stres, especially in long-term exposure to inappropriate working condition that can, in the end, developed into the burnout syndrom. In the theoretical part i define personal assistance, stress, coping strategies, resistance and burnout syndrome. The practical part is based on nine interviews with personal assitants, focused on stressors, coping strategies and conditions of their work in the organization, where they are employed. I found out personal assistants considered as the most important sources of stress children problematic behavior, communication with teachers and parents. Personal assistants are struggling in their work with feelings of helplessness, frustration from the childs stagnation, with feelings of guilt for childs problem behavior. In their work they are dealing with parents in mental discomfort and with problematic communication with teachers. The most used coping strategies of personal assistants are sense of usefulness and meaning of work, social support (information and support from parents of children, support of social workers of organization and supervision), relaxation, optimism, acceptance of situation, setting of borders, self- development. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectassistant professionsen_US
dc.subjectstress situationen_US
dc.subjectpsychohygieneen_US
dc.subjectassistanten_US
dc.subjectcopingové strategiecs_CZ
dc.subjectpomáhající profesecs_CZ
dc.subjectzátěžcs_CZ
dc.subjectpsychohygienacs_CZ
dc.subjectasistencecs_CZ
dc.titleCopingové strategie osobních asistentekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-09
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196745
dc.title.translatedCoping strategy in personal assistanceen_US
dc.contributor.refereePresslerová, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce osobních asistentů patří mezi pomáhající profese s vysokou mírou stresu a při jeho dlouhodobém působení v nevhodných pracovních podmínkách se u asistentů může rozvinout syndrom vyhoření. V teoretické části práce vymezuji osobní asistenci, stres, copingové strategie, odolnost a syndrom vyhoření. Praktická část vychází z devíti rozhovorů s osobními asistenty zaměřených na stresory, copingové strategie a podmínky jejich práce v organizaci, kde jsou zaměstnáni. Zjistila jsem, že osobní asistenti považovali za nejvýznamnější zdroje stresu problémové chování dítěte, komunikaci s pedagogy a s rodiči. Osobní asistenti se ve své profesi potýkají s pocity bezmoci, s frustrací ze stagnace dítěte, z neúspěchu, s pocity viny za problémové chování dítěte. Ve své práci jsou v každodenním kontaktu s rodiči v psychické nepohodě a s pedagogy, kteří nebývají vždy vůči asistentům vstřícní. Mezi nástroje zvládání stresu osobních asistentů patří nejčastěji pocit užitečnosti a smyslu práce, sociální opora (informace a podpora rodiči dětí, podpora sociálními pracovníky služby a supervize), odreagování jinou aktivitou, zájmy, relaxace, optimismus, akceptace situace, nastavení hranic, seberozvoj. Organizaci považují asistenti ve své práci jako podpůrnou instituci, cení si možnosti supervize, školení a zájmu řešit...cs_CZ
uk.abstract.enThe work of the personal assistant is a helping profession that belongs to the profession with a risk of a high level of stres, especially in long-term exposure to inappropriate working condition that can, in the end, developed into the burnout syndrom. In the theoretical part i define personal assistance, stress, coping strategies, resistance and burnout syndrome. The practical part is based on nine interviews with personal assitants, focused on stressors, coping strategies and conditions of their work in the organization, where they are employed. I found out personal assistants considered as the most important sources of stress children problematic behavior, communication with teachers and parents. Personal assistants are struggling in their work with feelings of helplessness, frustration from the childs stagnation, with feelings of guilt for childs problem behavior. In their work they are dealing with parents in mental discomfort and with problematic communication with teachers. The most used coping strategies of personal assistants are sense of usefulness and meaning of work, social support (information and support from parents of children, support of social workers of organization and supervision), relaxation, optimism, acceptance of situation, setting of borders, self- development. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV