Zobrazit minimální záznam

Bohemia, South Tirol and the bishopric of Trento around 1400. Reflection of Beautiful style in paintings
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorMeluzínová, Romana
dc.date.accessioned2019-10-16T15:48:41Z
dc.date.available2019-10-16T15:48:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100471
dc.description.abstractAj: The main topic of the thesis is the analysis of the relationship between the beautiful-style paintings of Bohemian origin and the paintings of South Tyrol around 1400. The text is divided into eight main chapters. After the introduction of theme, follows a chapter devoted to the state of research. Next chapter introduces a political history of the area and its relationship with the Lands of the Bohemian Crown. The other three chapters are dedicated to mural paintings. The first one deals with the work of Master Wenceslas, "Watzlab Kunstl von Behm", as he is called in written sources. This painter was very likely trained in Bohemia during the 70s of the 14th century. Second one is devoted to the so-called Bolzano school of painting, characterized by the distinctive synthesis of Italian Trecento painting with some Beautiful-style motivs. The third part deals with the murals of so-called Brixen School (painters from Bruneck), which included the most significant South Tyrolean painter Johannes of Bruneck, as well as a number of painters trained in Central Europe. Next chapter is dedicated to the panel paintings relevant to the topic. In the summary there are recapitulated the most important findings of the thesis and they are engaged in the wider context.en_US
dc.description.abstractČj: Největší část disertační práce se soustředí na popisy a formálně stylové rozbory maleb ve spojení s komparativní analýzou. Po pečlivém rozboru všech malířských celků bylo možno rozlišit několik okruhů jihotyrolské malby a vícero směrů, jimiž se dostával krásný sloh do oblasti. Kromě přítomnosti několika v Čechách školených umělců (Mistr Václav, Mistr z Dreikirchen, Mistr ze Sv. Heleny) je doložitelná i přítomnost umělců rakouského či jihoněmeckého původu (Hans Stotzinger, autoři severních polí brixenské křížové chodby). V případě deskových obrazů se v některých případech podařilo prokázat lokální původ díla na základě propojení s malbami nástěnnými (Madona z Městského muzea v Bolzanu, Bolestný Kristus z Hall). V některých případech se však jedná o importy (Ukřižování z Novacella). Přínosem práce je objev dvou dosud neznámých bohemikálních deskových obrazů z počátku 15. století z městského muzea v Bolzanu (Kristus na hoře Olivové a Madona s dítětem). Patrně nejširšího ohlasu nalezlo v Jižním Tyrolsku dílo Mistra Třeboňského oltáře. Kromě obecně stylových analogií se v oblasti rozšířily i některé konkrétní kompozice odvoditelné od znalosti děl Mistra Třeboňského (Kristus na hoře Olivové, Madona Roudnická, Adorace Krista). V některých případech se setkáme ale i s reakcí na starší generaci post-...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleČechy, Jižní Tyrolsko a tridentské biskupství kolem roku 1400. Reflexe krásného slohu v malířstvícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-25
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId141443
dc.title.translatedBohemia, South Tirol and the bishopric of Trento around 1400. Reflection of Beautiful style in paintingsen_US
dc.contributor.refereeKlípa, Jan
dc.contributor.refereeKuthan, Jiří
dc.identifier.aleph002194160
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csČj: Největší část disertační práce se soustředí na popisy a formálně stylové rozbory maleb ve spojení s komparativní analýzou. Po pečlivém rozboru všech malířských celků bylo možno rozlišit několik okruhů jihotyrolské malby a vícero směrů, jimiž se dostával krásný sloh do oblasti. Kromě přítomnosti několika v Čechách školených umělců (Mistr Václav, Mistr z Dreikirchen, Mistr ze Sv. Heleny) je doložitelná i přítomnost umělců rakouského či jihoněmeckého původu (Hans Stotzinger, autoři severních polí brixenské křížové chodby). V případě deskových obrazů se v některých případech podařilo prokázat lokální původ díla na základě propojení s malbami nástěnnými (Madona z Městského muzea v Bolzanu, Bolestný Kristus z Hall). V některých případech se však jedná o importy (Ukřižování z Novacella). Přínosem práce je objev dvou dosud neznámých bohemikálních deskových obrazů z počátku 15. století z městského muzea v Bolzanu (Kristus na hoře Olivové a Madona s dítětem). Patrně nejširšího ohlasu nalezlo v Jižním Tyrolsku dílo Mistra Třeboňského oltáře. Kromě obecně stylových analogií se v oblasti rozšířily i některé konkrétní kompozice odvoditelné od znalosti děl Mistra Třeboňského (Kristus na hoře Olivové, Madona Roudnická, Adorace Krista). V některých případech se setkáme ale i s reakcí na starší generaci post-...cs_CZ
uk.abstract.enAj: The main topic of the thesis is the analysis of the relationship between the beautiful-style paintings of Bohemian origin and the paintings of South Tyrol around 1400. The text is divided into eight main chapters. After the introduction of theme, follows a chapter devoted to the state of research. Next chapter introduces a political history of the area and its relationship with the Lands of the Bohemian Crown. The other three chapters are dedicated to mural paintings. The first one deals with the work of Master Wenceslas, "Watzlab Kunstl von Behm", as he is called in written sources. This painter was very likely trained in Bohemia during the 70s of the 14th century. Second one is devoted to the so-called Bolzano school of painting, characterized by the distinctive synthesis of Italian Trecento painting with some Beautiful-style motivs. The third part deals with the murals of so-called Brixen School (painters from Bruneck), which included the most significant South Tyrolean painter Johannes of Bruneck, as well as a number of painters trained in Central Europe. Next chapter is dedicated to the panel paintings relevant to the topic. In the summary there are recapitulated the most important findings of the thesis and they are engaged in the wider context.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990021941600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV