Principy fungování multidisciplinárního týmuv pobytové sociální službě —zkušenosti z domova pro seniory Sue Ryder
Vědecký článek
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97402Identifiers
Collections
- Číslo 2 [13]
Issue Date
2017Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaSource document
Fórum sociální práceISSN: 2336-6664
Periodical publication year: 2017
Periodical Volume: 2017
Periodical Issue: 2
Link to license terms
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/Keywords (Czech)
multidisciplinární tým, principy týmové spolupráce, interdisciplinární tým, senioři, sociální služby, domov pro senioryKeywords (English)
multidisciplinary team, principles of multidisciplinary collaboration, interdisciplinary team, seniors, social services, nursing homeČlánek představuje principy fungování multidisciplinárního týmu (dále jen „MDT“) v pobytové sociálníslužbě pro seniory a podpůrnou strukturu otázek a instrukcí pro facilitaci fungování MDT. Východiskemje reflexe zkušenosti v domově pro seniory Sue Ryder v průběhu transformace MDT z uspořádánířízeného na základě lineární organizační struktury na MDT s funkční organizační strukturoua postupně posilující maticovou strukturou.Na fungování MDT nahlíží článek manažerskou optikou s důrazem na efektivitu fungujícího MDT.Vytvořená podpůrná struktura přispívá k tomu, aby týmy účelně vynakládaly svou energii při naplňovánívize péče organizace. Tou je poskytování péče zaměřené na člověka. Oporu v praxi i v reflexizkušeností představují teoretické koncepty systémového učení, učící se organizace, péče zaměřené načlověka a multidisciplinárních týmů.
The article presents principles of the effective multidisciplinary team (“MDT”) collaboration in theresidential social services for the elderly. It offers support structure of questions and instructions facilitatingthe functioning of MDT. The starting point is the reflection of the experience in The Sue Ryder’snursing home. It reflects transformation from a linear organizational structure to a MDT witha functional organizational structure and gradually strengthening elements of the matrix structure.Managerial perspective is applied when reflecting and evaluating the functioning of the MDTEffectiveness of the MDT collaboration was emphasized. The suggested Instruction and Question supportstructure helps teams expediently spend their energy when fulfilling the organization’s vision ofcare — the person centred approach (care). Theoretical concepts of system learning, learning organization,human care, and multidisciplinary teams are the backing for practice and in the reflectionof experience.