Klasifikace předmětu tělesná výchova na 2. stupni základní školy
The Classification of Physical Education Subjects in the Upper Grades of Primary School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9644Identifiers
Study Information System: 22407
Collections
- Kvalifikační práce [19351]
Author
Advisor
Referee
Mojžíš, Otakar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics for Lower Secondary Schools - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Klasifikace je zatím nejrozšířenější formou školního hodnocení a je spjata s historickým vývojem českého školství. Jako problém jsem si vytkl, zda současná situace společnosti vyžaduje změnu přístupu ke klasifikace předmětu tělesná výchova, nebo zda je stávající systém klasifikace tělesné výchovy vyhovující a naplňuje požadavky odborníků, žáků a rodičů. Cílem mé diplomové práce bylo konfrontovat přístupy v praxi ke klasifikaci předmětu tělesná výchova s názory učitelů, žáků, rodičů a veřejnosti a na základě výsledků navrhnout doporučení pro objektivizaci nebo jiné řešení. V takto stanoveném cíli se odráží výše uvedený problém a z tohoto cíle vzešly úkoly, na základě jejichž analýzy jsem stanovil hypotézy. Cíl se mi podařilo splnit na základě výzkumu. Výsledky výzkumu jsou uvedeny ve výzkumné části této diplomové práce.
Klasifikace je zatím nejrozšířenější formou školního hodnocení a je spjata s historickým vývojem českého školství. Jako problém jsem si vytkl, zda současná situace společnosti vyžaduje změnu přístupu ke klasifikace předmětu tělesná výchova, nebo zda je stávající systém klasifikace tělesné výchovy vyhovující a naplňuje požadavky odborníků, žáků a rodičů. Cílem mé diplomové práce bylo konfrontovat přístupy v praxi ke klasifikaci předmětu tělesná výchova s názory učitelů, žáků, rodičů a veřejnosti a na základě výsledků navrhnout doporučení pro objektivizaci nebo jiné řešení. V takto stanoveném cíli se odráží výše uvedený problém a z tohoto cíle vzešly úkoly, na základě jejichž analýzy jsem stanovil hypotézy. Cíl se mi podařilo splnit na základě výzkumu. Výsledky výzkumu jsou uvedeny ve výzkumné části této diplomové práce.