Videotrénink interakcí a možnosti jeho využití v rodinách s dětmi s PAS
Video Home Training and its Possibilities in Families with Children with ASD
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/95291Identifikátory
SIS: 165298
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
videotrénink interakcí|poruchy autistického spektra|rodina|batolecí období|případová studieKlíčová slova (anglicky)
home video training|autism spectrum disorders|family|toddler period|case studyDiplomová práce se zabývá videotréninkem interakcí v rodinách s dětmi s poruchou autistického spektra v batolecím období. Jejím cílem je shrnout znalosti i nové poznatky z klíčových oblastí a na jejich základě detailně popsat práci s touto metodou. Teoretická část práce pojednává o metodě videotrénink interakcí. Dále je zaměřená na poruchy autistického spektra, především na jejich typické projevy v batolecím období. Popsána jsou specifika rodin s dětmi s touto poruchou. Uvedeny jsou také aktuální informace z oblasti využití videotréninku v těchto rodinách. Empirická část práce obsahuje představení výzkumu založeného na čtyřech případových studiích. Ten přibližuje použití metody videotrénink interakcí v rodinách s dětmi s poruchou autistického spektra.
This master thesis focuses on the home video training in families with children with autism spectrum disorders in the toddler period. Its aim is to summarize knowledge and new findings from the crucial areas and to describe the utilization of this method. The theoretical part of the thesis deals in detail with the method of home video training. It is also focused on autism spectrum disorders, especially on their typical manifestation in the toddler period. The specifics of families with children with this disorder are described. Current information from the area of use in these families is also mentioned. The empirical part of the thesis contains a presentation of a study based on the four case studies. It approaches the use of method video home training in families with children with autism spectrum disorders.