Ekonomická socializace: psychologické aspekty peněz u dětí a dospívajících
Economic socialization: psychological aspects of money for children and adolescents
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93465Identifikátory
SIS: 164948
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komárek, Tomáš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
ekonomická socializace -|kognice|funkční gramotnost|kapesné|šetření penězKlíčová slova (anglicky)
economic socialization|cognition|functional literacy|pocket money|saving moneyCílem bakalářské práce není prezentovat pohled vývojových psychologů na celou ekonomiku, ale pouze poskytnout čtenáři exkurz do některých důležitých pasáží ekonomické socializace dětí a dospívajících. Práce obsahuje řadu aktuálních výzkumů na toto téma. Podrobně jsou rozpracovány funkční gramotnost a finanční gramotnost, a dále pak otázka kapesného a schopnosti odložené gratifikace. Návrh kvalitativního výzkumu nasedá na teoretickou část a věnuje se vnímání ekonomických pojmů a zákonitostí dětmi v České republice ve středním školním věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of the bachelor thesis is not to present the viewpoint of developmental psychologists on the whole economy, but only to provide the readers with an excursion into some important passages of economic socialization of children and adolescents. The bachelor thesis contains a number of up-to-date research on the subject. Functional literacy and financial literacy are described in detail, as well as the question of pocket money and the ability to defer gratification. The proposal of qualitative research is based on the theoretical part and focuses on the perception of economic concepts and patterns of children in the Czech Republic aged 8 to 12 years Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)