Nová role veřejných akademických institucí v občanské společnosti a vzdělávání dospělých
The New Role of Public Academic Institutions in Civil Society and Adult Education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93079Identifikátory
SIS: 172441
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vzdělávání dospělých|občanská společnost|veřejné akademické instituce|andragogika|participativní demokracie|transfer výzkumných poznatků|kritická teorieKlíčová slova (anglicky)
adult education|civil society|public academic institutions|andragogy|participatory democracy|knowledge mobilization|critical theoryDiplomová práce se soustředí na navržení způsobu spojení občanů a veřejných akademických institucí, a to prostřednictvím práce vzdělavatele dospělých. Analyzuje současné způsoby komunikace akademických institucí s veřejností a nalézá nové, založené na principech teorie transferu výzkumných poznatků. Navrhuje, jak pracovat s vnášením prvků aktivní občanské participace do české společnosti na základě deliberativního pojetí demokracie a principů kritického přístupu ve vědě. Pozornost je věnována specifikaci role andragoga jako zprostředkovatele komunikace mezi občanskou společností a danou institucí. Klíčová slova vzdělávání dospělých, občanská společnost, veřejné akademické instituce, andragogika, participativní demokracie, transfer výzkumných poznatků, kritická teorie
This diploma thesis is focusing on finding a new way of building a relationship between citizens and public academic institutions through the work of adult educators. It analyzes communication channels of academic institutions used for communication with the public and suggests new ones, based on the principles of knowledge mobilization theory. It draws how to bring elements of active civic participation into Czech society and this is based on deliberative concepts of democracy and principles of social critical theory. Attention is paid to the specification of the role of adult educator as a mediator of communication between civil society and the institution. Keywords adult education, civil society, public academic institutions, andragogy, participatory democracy, knowledge mobilization, deliberative democracy, critical theory