Modelování procesů jako prostředek komunikace se zákazníky
Business process modeling in a context of customer communication
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91838Identifiers
Study Information System: 162267
Collections
- Kvalifikační práce [23729]
Author
Advisor
Consultant
Šlerka, Josef
Referee
Slussareff, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Modely|kognitivní modely|business modely|business procesy|procesní modelování|procesní řízení|komunikace|BPMNKeywords (English)
Models|cognitive models|business process modelling|process management|communication|BPMN( esky) Diplomová práce pojednává o procesním modelování a jeho sou asném využití v IT spole nostech. P edm tem práce je zhodnotit, zda firmy využívají tuto formu grafické prezentace, i jestli ji shledávají jako nevhodnou. V teoretické ásti je nejprve ve stru nosti p edstaveno modelování v kontextu informa ní v dy a nových médií a n které modely komunikace. D ležitou sou ástí teorie je kapitola kognitivního modelování jako základního p ístupu pro vytvá ení procesních model . Navazuje p edstavení procesního modelování a aktuální p ehled trhu v této oblasti. Praktická ást mapuje využití modelování ve firmách. Nejprve je p edstavena metodologie a následn provedena analýza dat. Výzkum využívá pro sb r dat dotazníkového šet ení, pro jejich kvalitativní zpracování pak zakotvenou teorii. Záv rem pak hodnotí aktuální stav modelování na eském trhu a definuje silná a slabá místa p i modelování proces .
(in English): The basis of this diploma thesis is to describe business process modelling and its current use in IT companies. The subject is to determine if respondents use process modelling in their companies or if they find it unsuitable. In the theoretical part, modelling in the context of information science, new media, and some models of communication are briefly presented. An important part of the theory is focused on the chapter of cognitive modelling, as a basic approach for creating process models. It follows an introduction of process modelling and a current market overview in this industry. The practical part maps the use of modelling in companies. Methodology is presented as first followed by data analysis. The research uses questionnaire survey for data collection, for qualitative data processing applies the grounded theory. Finally, the thesis evaluates the current state of modelling on the Czech market and defines the strengths and weaknesses of the process modelling.