Popis a evaluace projektu nové služby e-výpůjčky v Městské knihovně Úvaly
The deployment of a new e-book lending service in the Public Library of Úvaly
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91731Identifikátory
SIS: 176591
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lipková, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
4. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
e-výpůjčky|elektronické půjčování dokumentů|elektronické výpůjční služby|veřejné knihovny|marketingový plán|marketingový audit|realizace projektu|financování služby|dotační programyKlíčová slova (anglicky)
e-book loans|electronic book lending|electronic lending service|public libraries|marketing plan|marketing audit|project implementation|funding of service|grantBakalářská práce se zabývá tématem elektronického půjčování beletristických dokumentů ve veřejných knihovnách. Práce je postavena na marketingovém pohledu veřejné knihovny na problematiku e-výpůjček a je rozdělena do dvou částí. V první části, po vymezení pojmu e-výpůjčka, následuje podrobný postup činností při zavádění a realizaci služby v konkrétní instituci Městské knihovně Úvaly. Druhá část práce hodnotí využívanost služby e-výpůjčky po dvou letech provozu, a to na základě statistických údajů o e-výpůjčkách a kvantitativním dotazníkovém šetření určeném registrovaným čtenářům knihovny. Na základě výsledků výzkumu byla formulována doporučení pro zlepšení fungování služby e-výpůjčky, a také zhodnocen postup při zavádění služby do provozu, i samotný provoz služby v konkrétním časovém období.
The bachelor thesis deals with the topic of electronic lending of fictional documents in public libraries. The work is based on the marketing view of the public library on e-book lending issues and is divided into two parts. In the first part, after defining the term of e-book loan, follows a detailed course of action for the implementation and realization of service in a particular institution of the Municipal Library of Úvaly. The second part of the thesis evaluates the use of the e-book lending service after two years of operation, based on e-borrowing statistics and a quantitative questionnaire survey addressed to registered library readers. Based on the results of the research, recommendations have been formulated to improve the functioning of the e-book lending service. The procedure for commissioning the service and the actual operation of the service in a particular time period has also been evaluated.