Přístup českých a slovenských inzerentů k inzerci na propagandistických a konspiračních webech
The approach of Czech and Slovaks advertisers to advertising on conspiracy and propagandistic websites
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86392Identifiers
Study Information System: 179749
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
21. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Propaganda, dezinformace, konspirace, hoax, programatická reklama, AdSense, budování značky, online reklama, etika online reklamyKeywords (English)
Propaganda, disinformation, hoax, conspiracy, programmatic advertising, AdSense, brand building, online advertising, online advertising ethicsCílem této práce je poskytnout vhled do problematiky nákupu programatické reklamy na konspiračních a propagandistických webech, se zaměřením na to, jak se k problému staví čeští a slovenští inzerenti. V teoretické části se na tuto problematiku bude nahlížet z 3 perspektiv. První perspektiva bude technická, v rámci které si ukážeme, jak programatická reklama funguje. Druhá perspektiva bude etická, kdy bude diskutováno, zda je aktivita těchto webů v rozporu s etickými principy masových médií a žurnalistiky. Třetí pohled pak bude řešit téma z pohledu zabezpečení značky v prostředí internetu. V závěru práce prezentujeme výsledky průzkumu přístupu českých a slovenských inzerentů k inzerci na takovýchto webech. Tyto výsledky pak uvedeme do kontrastu s teorií.
The aim of this thesis is to provide insight into problematics of buying programmatic advertising on conspiracy and propagandistic websites. Besides it presents the approach of Czech and Slovak advertisers to advertising on mentioned websites. In theoretical point of view thesis discusses the cause from 3 different perspectives. First the thesis provides technical approach as it shows how programmatic advertising works. Second aspect examines if presence of these websites is in contrary to mass media and journalism ethics. Third perspective then discusses brand safety on the Internet. At the end the thesis offers the results of our research which focuses on approach of Czech and Slovaks advertisers to advertising on conspiracy and propagandistic websites. Then we put the results of our research in contrast to theoretical perspectives.