Rozbor pořadu Máte slovo z hlediska semiotického
Analysis of a TV programme Máte slovo in terms of semiotics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85971Identifikátory
SIS: 180095
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němcová Tejkalová, Alice
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
15. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Máte slovo, Česká televize, diskuse, konflikt, Michaela JílkováKlíčová slova (anglicky)
Máte slovo, Česká televize, discussion, conflict, Michaela JílkováTato bakalářská práce analyzuje televizní diskusní pořad s názvem Máte slovo z hlediska jeho obsahu a struktury. Pořad je vysílaný ve veřejnoprávní České televizi na hlavní programu ČT 1. Tento pořad je specifický především svým vedením. Podstatou pořadu je spíše než diskuse vyostřený konflikt, který je napínán do co největších rozměrů. Samotná práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. Teoretická část poskytuje nezbytný vědomostní základ pro samotnou analýzu, která je těžištěm této práce. V teoretické části je rozebírána pragmatická stránka jazyka, problematika argumentu, neverbální komunikace a teorie dramatu podle Gustava Freytaga. V analytické části je poté rozebírána jednak obsahová stránka pořadu a jednak struktura celého pořadu. Dominantou analytické části je komparace dvou velmi rozdílných epizod tohoto pořadu, které jsou vzájemně poměřovány. Dále je v této části rozebírána neverbální komunikace ze strany moderátorky. V závěru jsou shromážděny všechny nasbírané poznatky, které umožňují pochopení pravé podstaty pořadu Máte slovo.
This bachelor thesis analyses TV discussion programme Máte slovo in terms of its content and structure. This programme is being broadcasted on the public TV station Česká televize. Máte slovo is interesting mainly because of its aiming. Substance of this programme is conflict rather than a discussion. The conflict tightened to the largest possible dimension. This bachelor thesis itself is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part provides necessary knowledge foundation for the analysis which is core of this thesis. In the theoretical part is described pragmatic part of language, system of argumentation, nonverbal communication and theory of drama of Gustav Freytag. In the analytical part is examined mainly content and structure of this programme. Landmark of this part is comparison of two different episodes that are being mutually measured. This part is closed with an examination of nonverbal communication of the host. Thesis is closed with a part where all the findings are being gathered into a conclusion which provides a leash to understand the true substance of this programme.