Umělá inteligence pro osadníky
Artificial Intelligence for Settlers
bachelor thesis (DEFENDED)

View/Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84489Identifiers
Study Information System: 154992
Collections
- Kvalifikační práce [11322]
Author
Advisor
Referee
Krijt, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
16. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Umělá inteligence, genetické algoritmy, fuzzy logikaKeywords (English)
Artificial intelligence, genetic algorithms, fuzzy logicPředmětem bakalářské práce je implementace hry Osadníci z katanu ve variantě pro dva až čtyři hráče. Dále se v práci zabýváme vývojem umělé inteligence do hry. Při návrhu implementace umělé inteligence bylo využito genetických algoritmů tak, aby počítačový hráč byl schopen porazit průměrného hráče této hry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The subject of the thesis is implementation of the game Settlers of Catan for two to four players. Artificial intelligence for this game was also developed in this thesis. Moreover, genetic algorithms were used in the implementation of the artificial intelligence, so that a computer player was able to beat the average player of this game. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)