Výuka lineární algebry na středních školách
Linear Algebra Education at Secondary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84367Identifikátory
SIS: 162213
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bureš, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Lineární algebra, e-learning, online vzdělávání, TalnetKlíčová slova (anglicky)
Linear algebra, e-learning, online education, TalnetPředkládaná diplomová práce s názvem Výuka lineární algebry na středních školách je rozdělena na část teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá identifikací témat lineární algebry v učivu matematiky na středních školách, představuje jejich problematiku a ukazuje možné cesty jejich rozšíření. Mezi tato témata jsou v práci zařazeny vektory a vektorové prostory, skalární součin, soustavy lineárních rovnic a matice. Těžiště diplomové práce spočívá v experimentální části, která tato témata začleňuje do přípravy a následné realizace online vzdělávacího kurzu lineární algebry pro žáky středních škol v rámci projektu Talnet, který se uskutečnil v zimním semestru akademického roku 2015/2016. Výsledky proběhlého kurzu jsou v práci vyhodnoceny.
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which appear in the secondary school mathematics curriculum. It follows up with a more detailed look into those topics and proposes ways for further extension of secondary level linear algebra education. The main topics, which are identified in the thesis, are vectors and vector spaces, inner and dot product, systems of linear equations and matrices. The main section of this thesis is the experimental part, which incorporates the conclusions of the first one to design and later realise an online educational course of linear algebra as a part of the Talnet project, which took place in the winter semester of the academic year 2015/2016. The end of this thesis contains assessment of the results of this course.