Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol
Integration of Outdoor Activities into the Elementary Schooling System
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7972Identifiers
Study Information System: 29560
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Bartůněk, Dušan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Zařazení aktivit v přírodě do výukového programu základních škol Topic: Integration of outdoor activities into the elementary schooling system Cíl práce: Cílem práce je předložit strukturu programů aktivit v přírodě pro základní školy. Posoudit potřebu zařazení aktivit v přírodě a jejich prožitkové sféry do výukového programu základních škol. Prokázat pozitivní vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na motivaci k celoživotnímu učení, sportovní činnosti a harmonickému rozvoji osobnosti žáka. Metoda: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotaznťků. Záměrem výzkumu bylo zjistit vliv emoční a motivační sféry vícedenních aktivit v přírodě na žáky základních škol. Metodou pozorovací, srovnávací a vedeného rozhovoru získáme podklady pro vytvoření optimální skladby jednotlivých aktivit pro devítiletou školní docházku. Výsledky: Výsledky poukazují na zájem žáků ZŠ o zvýšení četnosti vícedenních aktivit a kladný vliv emoční a motivační sféry aktivit v přírodě. Na základě provedené studie byl sestaven modelový program pro 1. a 2. stupeň základní školy. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, vzdělávací program, výchova prožitkem, motiv, hra. 3