Aplikace herních aktivit u skupiny dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Game Activities in Children Affected by Cerebral Palsy
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7969Identifikátory
SIS: 29460
Kolekce
- Kvalifikační práce [8928]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neuman, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
27. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Aplikace herních aktivit u skupiny dětí s dětskou mozkovou obrnou Cíle práce: Cílem práce je vytvoření a ověření souboru vhodných herních aktivit pro heterogenní skupiny dětí s dětskou mozkovou obrnou. Dalším z cílů, vyplývajících z praktických zkušeností a postřehů při realizaci našeho projektu, je podání obecných zásad práce s tělesně postiženými dětmi, které by měly sloužit ke zlepšení a doplnění vědomostí pro pracovníky věnující se problematice dětí s dětskou mozkovou obrnou. Metody: K ověření vhodnosti herního programu jsme provedli průzkum se skupinami dětí s dětskou mozkovou obrnou mladšího až staršího školního věku formou doplňkových herních činnosti v rámci týdenních pobytových kurzů plavání. Metoda průzkumu byla provedena formou ankety, která byla zadána vedoucím pracovníkům, kteří se na realizaci her podíleli. Výsledky: Ve výsledcích je uvedeno hodnocení praktické části her s dětmi postiženými dětskou mozkovou obrnou, včetně zhodnocení ankety a sepsání obecných zásad pro práci s dětmi s tělesným postižením ve volnočasových aktivitách. Klíčová slova : dětská mozková obrna, aktivity a hry v přírodě, prožitek, reflexe, seberealizace
IN ENGLISH Title: Use of game activities with children afflicted by cerebral paresy. Objective: The main objective is creation and testing of a set of appropriate game activities for mixed groups of children afflicted by cerebral paresy. A secondary objective to be derived from practical application and observations is to develop general principles for working with disabled children. These principles should improve and complement knowledge of professionals working with children who have been disabled by cerebral paresy. Method: The suitability of the game project was tested on groups of children of various ages. Practice took place during weekly swimming lessons. Research data was compiled by means of questionnaires which were distributed to all team leaders who participated in the project. Results: The results include evaluation of both the practical aspects of the games and the data obtained through the questionnaire. General principles for leisure time activities for children disabled by cerebral paresy have also been addressed. Key words: cerebral paresy, outdoor games and activities, experience, reflexion, self-fulfilment