The Construction of the Symbolic Meaning of the Monarchy in Contemporary Thai Society
The Construction of the Symbolic Meaning of the Monarchy in Contemporary Thai Society
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78339Identifikátory
SIS: 150701
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Geaney, Kathleen Brenda
Verdier, Nicolas
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie - obecné dějiny
Katedra / ústav / klinika
Ústav světových dějin
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
monarchy, Thailand, representation, image-making, propagandaKlíčová slova (anglicky)
monarchy, Thailand, representation, image-making, propagandaSHRNUTÍ Tato práce se zaměřuje na konstruování veřejného obrazu krále Bhumibola - současného thajského krále, ve dvou novodobých dokumentárních filmech "Můj král" z roku 2012 a "Bhumibol - král lidu" z roku 2013. Hlavním cílem této studie je především zkoumat jak je za využití současného dokumentárního filmu vytvářen obraz současného thajského krále. Studie vychází z předpokladu, že Bhumibol si propůjčuje způsob vytváření veřejného obrazu a reprezentace z evropského kontextu, tak jak byla popsána Peterm Burkem na příkladu konstruování veřejné reprezentace u Ludvíka XIV v díle "Výroba Ludvíka XIV" (The Fabrication of Louis XIV"). Základ empirické části studie tak tvoří výše zmíněná Burkeho práce, články o analýze dokumentárních filmů a literatura o významu obrazů v thajské společnosti. Ze zmiňovaných dvou dokumentárních filmů bylo pak vybráno jedenáct specifických atributů veřejného obrazu krále Bhumibola: "Respektovaný", "Otec lidu", "Velkorysý", "Božský", "Slavný", "Hrdina národa", "Neporazitelný", "Pracovitý", "Moderní", "Zbožný", a "Znalý". Na základě výsledků tohoto výzkumu je možné učinit závěr, že vytváření veřejného obrazu krále Bhumibola není radikálně odlišné od obdobného procesu u krále Ludvíka XIV. Thajský král tak převzal podstatu vytváření veřejného obrazu z evropského vzoru, přičemž ji...
This thesis focuses on the fabricated image and the public representation of King Bhumibol - the current King of Thailand in two contemporary documentary films "My King" in 2012 and "Bhumibol - The People's King" in 2013. The primary purpose of this study is to examine how the fabricated image of the current King of Thailand has been constructed through the utilization of contemporary documentary films. The study argued that Bhumibol has borrowed the fabricated image and public representation from the European context, i.e. the fabricated public representation of Louis XIV. Indeed, the study has been inspired by the work of Peter Burke in 1992 entitled "The Fabrication of Louis XIV". The aforementioned work of Burke, articles on the analysis of documentary films, literatures about the importance of images in Thai society were considered altogether in the empirical part of this study. The study pinpointed eleven specific attributes of the public representation of Bhumibol from the two documentary films. The characteristics consisted of "August", "Father of the People", "Generous", "Godlike", "Glorious", "Hero of the Nation", "Invincible", "Laborious", "Modernized", "Pious", and "Wise". On the basis of the results of this research, it can be concluded that the public representation of Bhumibol does...