Inovativní škola pohledem rodičů: případová studie Scioškoly
Innovative school from Parents Perspective: Scioškola case Study
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77725Identifiers
Study Information System: 165789
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Šojdrová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology a Social Policy
Department
Department of Public and Social Policy
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
alternativní škola, základní škola, klíčové kompetence, aktéři procesu vzděláváníKeywords (English)
alternative school, elementary school, key competencies, stakeholders of educational processBakalářská práce "Inovativní škola pohledem rodičů: případová studie Scioškoly" se zabývá způsobem, jakým se rodiče zapojují do vzdělávací politiky jako aktér v souvislosti s jejich strategiemi, které činí při výběru školy a podobou interakcí, které mezi rodiči a Scioškolou probíhají. Dále se snaží identifikovat problémy, se kterými se rodiče setkali. Obecně tato práce nabízí odpověď, jaké důvody mohou vést rodiče k výběru inovativní školy na případu Scioškoly.
The bachelor thesis "Innovative school from parents perspective: Scioškola case study" deals with the way, how parents engage in educational policy as a stakeholder according to their strategies, which they make by choice of school and form of interactions between parents and Scioškola. It also tries to identify problems that parents met with. Generally this thesis answers, what reasons can lead parents to choose an innovative school on the case of Scioškola