Tajemné bytosti
Mysterious creatures
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73880Identifiers
Study Information System: 160330
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Sedlák, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Imaginace, fantazie, tajemné, strašidelné, nadpřirozené, podivné, legendy, příběhy, bytosti, ilustrace, film, bestiář, fantasy, biologie, počítačové hryKeywords (English)
Imagination, fantasy, mysterious, scary, supernatural, extraordinary, legends, stories, creature, visualisations, illustration, film, bestiary, fantasy genre, biology, computer gamesProzkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Explore pictures of supernatural beings and other creatures which could be found in current visualizations of Fantasy genres, computer games, illustrations and films. Study and categorize visual and written materials, follow these fantastic creatures, how they look like and how the appearance of them changes through time. Track the source of the appearance by comparing modern sources and older pictures and also by studying old myths and legends. Research what inspiration how impacted the process of creating new concepts. Study and define terms such as imagination and fantasy. Through scientific research, try to map how the children imagine fantastic creatures and from what pictures and text their images come from. What do children find scary? What ways and techniques stimulate their imagination? Plan and realize an art project following up your findings. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)