Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu
Crowdfunding in the Czech republic and its utilizationin the transforming music industry
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68571Identifikátory
SIS: 139239
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
crowdfunding, hudební průmysl, sociální média, hithit.cz, zapojení konzumentů, kolaboraceKlíčová slova (anglicky)
crowdfunding, music industry, social media, hithit.cz, consumer engagement, collaborationBibliografický záznam KOUNOVSKÝ, Josef. Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu. Praha, 2014. 94 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice crowdfundingu v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu. Zaměřuje se na specifika problematiky českého prostředí v rámci tohoto fenoménu a motivaci hudebních tvůrců k využití u nás zatím nepříliš známého způsobu financování projektů. Zároveň crowdfunding usazuje do kontextu aktuálního fungování hudební kultury a mapuje principy jeho využití v zahraničí. Práce stručně nastiňuje změny v hudebním průmyslu, ke kterým dochází s rozvojem nových médií. Výzkumná část práce přináší kvalitativní analýzu pěti crowdfundingových kampaní, které proběhly od podzimu 2013 do současnosti, založenou na hloubkových rozhovorech s jednotlivými zadavateli projektů. Analýza ukazuje, že je český crowdfunding ještě v počátcích a nelze ho zatím vnímat jako plnohodnotnou lokální verzi crowdfundingu, který funguje v zahraničí. Zásadní rozdíly se týkají složení skupiny lidí, která se podílí na financování projektů, způsobu komunikace...
Bibliografický záznam KOUNOVSKÝ, Josef. Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu. Praha, 2014. 94 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. Abstract This thesis addresses the issue of crowdfunding in the Czech Republic and its utilization in the changing music industry. It focuses on the specifics that the local version of crowdfunding brings with itself and the motivation of musicians to use this not very familiar method of financing. At the same time, the thesis also puts crowdfunding in the context of today's music culture and points out the mechanics behind crowdfunding that make it successful abroad. The thesis briefly outlines the changes in the music industry, which occur with the development of new media. The research part of the thesis provides a qualitative analysis of five crowdfunding campaigns that took place since autumn 2013 to the present day. The analysis is based on in-depth interviews with project creators. The analysis shows that the Czech crowdfunding is still in its infancy and can not yet be seen as a full-fledged local version of crowdfunding as we know from abroad. The major differences can...