Jak uživatelé ovládají svou reputaci na internetu?
How do users manage their online reputation?
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67913Identifiers
Study Information System: 123818
Collections
- Kvalifikační práce [23729]
Author
Advisor
Referee
Zbiejczuk, Adam
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
28. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
osobní reputace, reputation management, online sociální sítě, Facebook, zakotvená teorieKeywords (English)
personal reputation, reputation management, social networking sites, Facebook, Grounded Theory MethodO pojmu reputation management bylo dlouhou dobu slyšet převážně v oblasti marketingu ve spojení s budováním brandu. S rozvojem sociálních médií se na trhu objevily nástroje měřící osobní reputaci, jež kvantifikují uživatelovu interaktivitu na základě několika proměnných. Ty našly své uplatnění v rukou nepočetných social media profesionálů a geeků. Jak ale k řízení osobní reputace v sociálních sítích přistupují běžní uživatelé? Jak hodnotí reputaci členů svých sociálních sítí a jak se tyto poznatky odráží na jejich vlastním projevu? Tato práce se snaží nalézt cestu k zodpovězení těchto a dalších otázek. Principy kvalitativního přístupu se obrací k samotnému jádru tohoto procesu - tvůrcům a hodnotitelům osobní reputace a sociálním interakcím, jimiž se uskutečňuje. Abstract Reputation management is a notion which thus far has surfaced mainly in the field of marketing in relation to brand building. Following the expansion of social media, various personal reputation measuring tools have offered quantitative analyses of users' interactivity on the basis of several variables available on the market. However, these tools were useful for a limited group of social media professionals and enthusiasts. But how do average users approach personal reputation management on social networking sites? How do they...
O pojmu reputation management bylo dlouhou dobu slyšet převážně v oblasti marketingu ve spojení s budováním brandu. S rozvojem sociálních médií se na trhu objevily nástroje měřící osobní reputaci, jež kvantifikují uživatelovu interaktivitu na základě několika proměnných. Ty našly své uplatnění v rukou nepočetných social media profesionálů a geeků. Jak ale k řízení osobní reputace v sociálních sítích přistupují běžní uživatelé? Jak hodnotí reputaci členů svých sociálních sítí a jak se tyto poznatky odráží na jejich vlastním projevu? Tato práce se snaží nalézt cestu k zodpovězení těchto a dalších otázek. Principy kvalitativního přístupu se obrací k samotnému jádru tohoto procesu - tvůrcům a hodnotitelům osobní reputace a sociálním interakcím, jimiž se uskutečňuje. Abstract Reputation management is a notion which thus far has surfaced mainly in the field of marketing in relation to brand building. Following the expansion of social media, various personal reputation measuring tools have offered quantitative analyses of users' interactivity on the basis of several variables available on the market. However, these tools were useful for a limited group of social media professionals and enthusiasts. But how do average users approach personal reputation management on social networking sites? How do they...