Využití sociálních sítí v živě vysílaných publicistických pořadech
The use of social networking in live broadcast current affairs programs
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67238Identifikátory
SIS: 138815
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmíd, Milan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
19. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální sítě, televizní publicistika, Facebook, Twitter, Google +, ČT 24Klíčová slova (anglicky)
Social networks, television journalism, Facebook, Twitter, Google +, ČT 24(abstrakt) Bakalářská práce se zaměřuje na využití sociálních sítí v rámci televizní praxe. Konkrétně je zaměřená na pořad Hyde Park, jenž vysílá od roku 2010 zpravodajský kanál ČT 24. Hyde Park se stal prvním interaktivním publicistickým pořadem, který využil právě sociálních sítí k pokládání diváckých dotazů. V teoretické části se zabývá vymezením klíčových pojmů - web 2.0, sociální síť, nová média a také definicí pořadu Hyde Park. Praktická část se skládá z pěti kapitol a je zaměřena na výzkum v období ledna roku 2014. Zkoumá dění na profilech pořadu Hyde Park na sociálních sítích, které relace využívá. Jmenovitě jde o Facebook, Google+ a Twitter. Rovněž vykládá prostřednictvím kvantitativní analýzy, který komunikační kanál je pro pořad dominantním. Zaměřená je také na to, jaká je aprobace hostů, jež se v pořadu objevují. Důležitým výchozím materiálem pro tuto práci je rozhovor s Gabrielou Cihlářovou, která působí jako dlouholetá editorka pořadu. Kompletní rozhovor je součástí přílohy.
The bachelor thesis is focused on usage social networks in television. Specifically is focused on the television show Hyde Park, which has been a part of ČT 24 broadcast since the year 2010. Hyde Park has become the first television show, which utilized social networks for viewers questions. Theoretical part consists of some key parts - web 2.0, social network, new media and defines the show Hyde Park. Practical part is aimed to period in the whole january 2014. This part includes five chapters. They examine the profiles of the Hyde Park on social networks - Facebok, Google+ and Twitter. It also explains through the quantitative analysis, which communication channel is prevalent. The bachelor thesis contains the analysis of participation of the guests in the show. Very imporant part is personal interview with Gabriela Cihlářová, who works as the editor of Hyde Park.