Anglická a ruská karikatura během Napoleonova tažení do Ruska roku 1812
English and Russian caricature during Napoleon's Russian Campaign 1812
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64827Identifikátory
SIS: 150187
Kolekce
- Kvalifikační práce [2276]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pech, Milan
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
2. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Karikatura, grafika, Napoleonské války, Anglie, Rusko, Napoleon I, anglické umění, ruské umění, Russian campaign 1812Klíčová slova (anglicky)
Caricature, graphic art, Napoleonic wars, England, Russia, Napoleon I, english art, russian art, Ruské tažení 1812Napoleonovo tažení do Ruska roku 1812, poskytlo příležitost ke srovnání reflexí této události, v níž se střetly dva proudy pojetí karikatury, tedy západní a východní, aby společně reagovaly na svého nepřítele, Napoleona I. Kromě zhodnocení literatury k tématu bude práce též směřovat pomocí formální a ikonografické analýzy ke zhodnocení kulturně historického kontextu vývoje dobové karikatury a jejího postavení v rámci tradičně uznávanějších a prestižnějších druhů umění, jako jsou malba a grafika, tedy k nastínění vazby a vývojové úlohy karikatury pro dobové umění. Vybrané zúžení tématu koresponduje se zlomovou historickou událostí sledované doby. Doby, která byla v mnoha směrech počátkem nového umění 19. století.
English and Russian caricature during Napoleon's Russian Campaign 1812 Napoleon's Russian campaign of 1812 provided an oportunity to Compaq reflexions of this event, in which two approaches of carricature eastern and western, met and reacted on their common enemy, Napoleon I. Beside evaluation of the literature this work will also aim, by formal and iconographic analysis for the cultural and historical context of the development of the caricature and it's position in a framework of the more respected and prestigious sorts of art such as painting and graphic art, thus to indicate the connection and development role of the caricature for period art. The chosen topic is, by it's constriction, coresponding to cruicial historical event. An event which was in many ways the begining of the new art of the 19th century.