Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Personal and social development through dramatic improvisation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49963Identifikátory
SIS: 92134
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raisová, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
6. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
osobnostní a sociální rozvoj, dospělí, dramatická improvizace, hra, komfortní zóna, sebedůvěra, koncentrace, tvořivost, prezentace, komunikace, kooperace, cvičeníKlíčová slova (anglicky)
personal and social development, adult, dramatic improvization, play, comfort zone, self-confidence, concentration, creativeness, presentation, comunication, cooperation, practiceAutorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.
The author focuses in her work on the importance and possibilities of dramatic improvisation in the social-personal development of adults. She points out principles and rules of this method, which can help in the development of each person's potential. Subsequently, she concentrates especially on themes like barrier outdoing, self-confidence, single-mindedness, fantasy, emotion control, acting skills and the art of dialog. Furthermore, in the preparation and implementation of courses she emphasizes principles and methods in accordance with the didactic cycle C-M-I-A-R-E. Author presents requirements for instructors as well as overall organization of those courses. In conclusion, model exercises, which can be faced by participants of dramatic improvisation, are shown. Author then explains their purposes and analyzes them step by step.