Chyba a její využití ve výuce češtiny neslyšících
Mistake and use it in education of czech language for deaf
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48092Identifiers
Study Information System: 111521
Collections
- Kvalifikační práce [23745]
Author
Advisor
Referee
Petráňová, Romana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Deaf Studies
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
16. 2. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
chyba, práce s chybou, český jazyk, identifikace, korekce, interpretace, výuka neslyšícíchKeywords (English)
mistake, work with mistake, czech language, identification, correction, explication, education for deafanotace: Tato práce vymezuje chybu a její typy, popisuje práci s chybou z pohledu učitele na základě informací z odborné literatury. Součástí práce je dotazníkové šetření, kdy se autorka ptala na dílčí otázky práce s chybou. Toto šetření proběhlo v období únor - začátek května 2011. Informace získané z odborné literatury a z odpovědí oslovených učitelů vyúsťují v navržený postup práce s chybou ve výuce českého jazyka pro neslyšící. Součástí práce je také přehled odborné literatury k tématu český jazyka pro neslyšící.
annotation: This work defines mistake and types of mistake, describes teacher's work with mistake in education with using informations from literature. One part of the work is questionnaire which shows how teachers work with mistake. This questionnaire was sent to teachers and responses were obtained in the period march - may 2011. Information from teachers and also from papers are included to the example of procedure how teachers can work with mistake. One part of the work is resumption of literature and papers about czech language especially for deaf.