Básnické miniatury jako způsob hledání nového začátku v čínské poezii 20. století
Miniature Poems as a Means of Seeking New Beginings for Chinese Poetry in the 20th Century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47003Identifikátory
SIS: 66168
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Andrš, Dušan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sinologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav Dálného východu
Datum obhajoby
31. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
moderní poezie, Bing Xin, Gu Cheng, poezie mlhy, Májové hnutíKlíčová slova (anglicky)
modern poetry, Bing Xin, Gu Cheng, misty poetry, May fourth movementTato diplomová práce se zabývá miniaturní básní, jež se objevuje na začátku Májového hnutí, coby žánr moderní čínské poezie a je znovuobjeven básníky mlhy v době po Kulturní revoluci. Součástí úvodu do literárně-historického kontextu období výskytu miniaturní básně jsou medailony dvou reprezentativních básníků tohoto žánrů- Bing Xin a Gu Chenga. Následně je představena forma a tematický záběr žánru. Hlavní část výkladu tvoří srovnání miniaturních básní těchto autorů. Práce dochází k závěru, že Gu Cheng formu miniaturní básně rozviji a povyšuje její uměleckou hodnotu. Součásti práce je kritika pramene a souhrn současného stavu bádání. Klíčová slova: Moderní poezie, Bing Xin, Gu Cheng, poezie mlhy, Májové hnutí
This thesis deals with miniature poems, which appeared at the beginning of the May fourth movement, as a genre of modern chinese poetry and was redoscovered by the misty poets after the Cultural revolution. Part of a brief introduction to the literary- historical contexts of both periods are short biographies of two representative poets of this genre, Bing Xin and Gu Cheng. Eventually the form and themes of miniature poems are introduced. The main part of this thesis is a comparative study of Bing Xin's and Gu Cheng's miniature poems. The thesis concludes, that Gu Cheng refines and eleborates the artistic value of the miniature poem. Part of the study is a criticism of primary source, as well as a summary of the current state of research. Key words: Modern poetry, Bing Xin, Gu Cheng, místy poetry, May fourth movement