Anonymní řezbář a jeho dílna spolupracující s Mistrem Slavětínského oltáře v severozápadních Čechách
-Anonymous carver and his workshop co-operating with Master of Slavětín altar in northwest Bohemia.
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43025Identifikátory
SIS: 118286
Kolekce
- Kvalifikační práce [2276]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chlíbec, Jan
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
4. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sochařství, dílna, řezbář, 16.století, oltář, Mistr Slavětínského oltáře, Mistr Doksanské archy, pozdní gotikaKlíčová slova (anglicky)
sculpture, workshop, carver, 16th century, altar, Master of Slavětín altarpiece, Master of Doksany, late gothic artTato bakalářská práce si klade za úkol nastínit problematiku řezbáře přišlého do severozápadních Čech spolu se svou dílnou a jejich spolupráci na oltářích s malířem nazývaným Mistr slavětínského oltáře. Dále má práce za úkol definovat vlivy a stylová východiska, pod kterými díla vznikala. Dílna, působící převážně v severozápadních Čechách kolem 30. let 16. století, vytvořila v kooperaci s malířem mnoho hodnotných děl přelomu pozdní gotiky a počínající renesance v Čechách. Vzhledem k rozsáhlé řadě sochařských prací připisovaných anonymnímu řezbáři s dílnou, se práce snaží i o zrevidování počtu těchto jemu připisovaných děl.
This bachelor work aims to outline the work of a carver and his workshop co-workers who came in the Northwest Bohemia and their cooperation on altars with a painter called the Master of slavětín altar. Furthermore this bachelor work tries to find out and describe the influences under which works originated. The workshop with the cooperation with the painter, which operated mainly in northwest Bohemia about 30 of the 16th century, created many valuable works of art of the late Gothic period and the early Renaissance era in Bohemia. Given the vast array of sculptures attributed to the anonymous carver and his workshop, is the work also trying to revised the number of works attributed to him.