Spokojenost dětí se školou
Satisfaction of children with school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39418Identifiers
Study Information System: 64968
Collections
- Kvalifikační práce [3189]
Author
Advisor
Faculty / Institute
Third Faculty of Medicine
Discipline
Public Health
Department
Department of Hygiene
Date of defense
15. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tématem mé bakalářské práce bylo analyzovat ve dvou vybraných školách, jak děti vnímají školní zátěž, podmínky pro výuku a pro odpočinek. Zjišťovala jsem pomocí dotazníku u dětí pátých tříd, které faktory ovlivňují jejich spokojenost se školou. Cílem práce bylo popsat pozitivní i negativní působení vybraných faktorů. Vyslovila jsem 7 hypotéz. Výsledky studie potvrdily, že pouze 41,05% dotazovaných dětí si myslí, že od nich co se týče školy, očekávají rodiče příliš. Školní povinnosti nestresují vůbec nebo jen málo 61,05% dotazovaných dětí. Většina dětí 92,63% chodí do školy chodit ráda a 73,68% dětí také uvedlo, že se jim v současné době ve škole líbí. Ve školní jídelně se stravuje 87,37% ze všech dotazovaných dětí. Školní lavice ve třídě vyhovují 88,42% dotazovaných dětí. Co se týče šikany ve škole méně než čtvrtina dětí 21,05% do dotazníku uvedla, že byla během posledních měsíců šikanována. Pro 56,84% dětí je velmi snadné nebo jen snadné mluvit s učitelem o věcech, které je ve škole opravdu trápí. 66,32% dětí si myslí, že s nimi učitelé jednají spravedlivě a 57,89% uvedlo, že jejich názory učitele zajímají. 79,06% dětí do dotazníku napsalo, že pokud potřebují pomoc, učitelé jim pomůžou.
The topic of my thesis was make analysis in two selected schools about how children perceive school loading, conditions for teaching and conditions for the rest. I investigated using a questionnaire for children of fifth grades of primary schools, what kind of factors influence their satisfaction with school. The aim of my thesis was to describe the positive and negative effects of selected factors. I made seven hypotheses. Study results confirmed that only 41.05% of the questioned children think that their parents expect from school point of view too much from them. School responsibilities don't stress at all or only a little bit 61.05% of the children. Most of the children 92.63% enjoys attending the school and 73.68% of the children have also indicated that they currently like the school evironment. 87.37% of all questioned children eat in the school canteen. 88.42% of the children found the school desks suitable in the classroom. Less than a quarter of children, 21.05% of the children in the questionnaire said they had been victimized in recent months. For 56.84% of the children is very easy or just easy to talk with the teacher about things that really make them angry or upset at school. 66.32% of children think that teachers are acting fairly with them and 57.89% of the children said that the teachers...