Klasifikační postupy při řešení úloh
Classification Procedures for the Completion of Tasks
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3830Identifiers
Study Information System: 20987
Collections
- Kvalifikační práce [19351]
Author
Advisor
Referee
Slezáková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce je průřezem mého seznamování se s principem klasifikace, který je uplatňován při řešení matematických úloh. S klasifikačními postupy se setkávám nejprve v rámci matematického projektu, jehož prostřednictvím řeším nabídnuté klasifikační úlohy. Sleduji sama sebe, jak jsem schopna tyto úlohy uchopit a řešit je. Potom se vypravuji mezi žáky, z počátku v roli pozorovatele, někdy učitele, později jako experimentátor. Postupem doby se pokouším vymýšlet vlastní úlohy tohoto typu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis makes the intersection of my getting aquainted with the principle of classification and marking mathematical tasks. It is the first time I have met the methods of marking within the mathematical project thanks to which I solve the suggested tasks. I watch myself how I am able to deal with them and resove them. Afterwards I take the role of an observer and later a teacher or an experimentalist aminy children. Gradually I try to invent my own tasks of this type. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)