Sexuální výchova na základních školách
Sex Education at Primary Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3828Identifiers
Study Information System: 20661
Collections
- Kvalifikační práce [19351]
Author
Advisor
Referee
Procházková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Téma diplomové práce zní Sexuální výchova na základních školách. Podle naší legislativy je nezadatelným právem každého jedince, zejména dítěte, získat přístup k otevřenému vzdělání v oblasti sexuální výchovy (viz kapitola 3). Stud, předsudky i nedostatek času na některých českých školách ale stále brzdí dítě v rozvoji Lpo stránce sexuální. Z této teze jsem vycházela ve své práci, a proto se za oci analýzy metodických pokynů i jejich využívání v praxi snažím zmapovat sexuální výchovu na českých školách, respektive jejich vzorku. Když jsem začala s výzkumem na školách, setkala jsem se často s tvrzením ředitelů i učitelů: "My nepostupujeme podle žádné metodiky, sexuální výchovu vyučujeme individuálně ve více předmětech." To je na jednu stranu moderní přístup. Spojování jednotlivých učebních okruhů je pozitivní trend. Obávám se ale, že sebou nese nemožnost kontroly a nedává představu o tom, zda se ve škole sexuální výchova opravdu učí a v jakém rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Téma diplomové práce zní Sexuální výchova na základních školách. Podle naší legislativy je nezadatelným právem každého jedince, zejména dítěte, získat přístup k otevřenému vzdělání v oblasti sexuální výchovy (viz kapitola 3). Stud, předsudky i nedostatek času na některých českých školách ale stále brzdí dítě v rozvoji Lpo stránce sexuální. Z této teze jsem vycházela ve své práci, a proto se za oci analýzy metodických pokynů i jejich využívání v praxi snažím zmapovat sexuální výchovu na českých školách, respektive jejich vzorku. Když jsem začala s výzkumem na školách, setkala jsem se často s tvrzením ředitelů i učitelů: "My nepostupujeme podle žádné metodiky, sexuální výchovu vyučujeme individuálně ve více předmětech." To je na jednu stranu moderní přístup. Spojování jednotlivých učebních okruhů je pozitivní trend. Obávám se ale, že sebou nese nemožnost kontroly a nedává představu o tom, zda se ve škole sexuální výchova opravdu učí a v jakém rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)