Sexuální výchova na základních školách
Sex Education at Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3828Identifikátory
SIS: 20661
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Procházková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
22. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Téma diplomové práce zní Sexuální výchova na základních školách. Podle naší legislativy je nezadatelným právem každého jedince, zejména dítěte, získat přístup k otevřenému vzdělání v oblasti sexuální výchovy (viz kapitola 3). Stud, předsudky i nedostatek času na některých českých školách ale stále brzdí dítě v rozvoji Lpo stránce sexuální. Z této teze jsem vycházela ve své práci, a proto se za oci analýzy metodických pokynů i jejich využívání v praxi snažím zmapovat sexuální výchovu na českých školách, respektive jejich vzorku. Když jsem začala s výzkumem na školách, setkala jsem se často s tvrzením ředitelů i učitelů: "My nepostupujeme podle žádné metodiky, sexuální výchovu vyučujeme individuálně ve více předmětech." To je na jednu stranu moderní přístup. Spojování jednotlivých učebních okruhů je pozitivní trend. Obávám se ale, že sebou nese nemožnost kontroly a nedává představu o tom, zda se ve škole sexuální výchova opravdu učí a v jakém rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Téma diplomové práce zní Sexuální výchova na základních školách. Podle naší legislativy je nezadatelným právem každého jedince, zejména dítěte, získat přístup k otevřenému vzdělání v oblasti sexuální výchovy (viz kapitola 3). Stud, předsudky i nedostatek času na některých českých školách ale stále brzdí dítě v rozvoji Lpo stránce sexuální. Z této teze jsem vycházela ve své práci, a proto se za oci analýzy metodických pokynů i jejich využívání v praxi snažím zmapovat sexuální výchovu na českých školách, respektive jejich vzorku. Když jsem začala s výzkumem na školách, setkala jsem se často s tvrzením ředitelů i učitelů: "My nepostupujeme podle žádné metodiky, sexuální výchovu vyučujeme individuálně ve více předmětech." To je na jednu stranu moderní přístup. Spojování jednotlivých učebních okruhů je pozitivní trend. Obávám se ale, že sebou nese nemožnost kontroly a nedává představu o tom, zda se ve škole sexuální výchova opravdu učí a v jakém rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)