Společenská odpovědnost firem - případová studie Skupiny ČEZ a jejích CSR aktivit v letech 2009 - 2010
Corporate Social Responsibility: CEZ Group Case Study of its CSR Activities in Years 2009 - 2010
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36968Identifikátory
SIS: 101215
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Společenská odpovědnost firem, společnost ČEZ, firemní strategie, složky CSR, CSR politika firmyKlíčová slova (anglicky)
Corporate Social Responsibility, ČEZ corporation, corporate strategy, CSR part, CSR policyPráce mapuje problematiku konceptu společensky odpovědné firmy na území České republiky. V úvodu je koncept společensky odpovědné firmy zasazen do historického rámce. Na základě různých teoretických přístupů je vymezen rozsah společenské odpovědnosti firmy a následně jsou definovány i její základní složky. Každá z těchto složek je později konfrontována s konkrétními kroky a případovými studiemi společnosti ČEZ. Problematika ekonomické a právní složky je rozebrána na příkladech snahy o vyšší zisk a stabilní vývoj, zákaznického přístupu a chování společnosti k zaměstnancům. Sociální složka je rozebrána v souvislosti s charitou a filantropickými aktivitami. Doplňuje je pohled na environmentální otázky. Jednotlivé složky jsou v závěru porovnány se dvěma průzkumy, provedenými v roce 2010 a 2011. Ty odpovídají na otázky, jak vnímají společnost ČEZ obyvatelé České republiky nebo zda považují tuto společnost za společensky odpovědnou. Je zkoumána celková účinnost strategie společensky odpovědné firmy.
The main goal of this project is to describe the concept of social responsible corporation in the area of the Czech Republic. This work starts with description of Corporate Social Responsibility concept, briefly following its historical development. On the bases of several definitions of theoretical concepts, its main parts and aims are set. One after another, each part is analyzed from different points of views and every theoretical part is compared to existing projects and actions of ČEZ corporation. Economic and legal responsibility contains for example aim to gain higher profit, respecting laws and directives, customer and stakeholder communication or employee policy. Social responsibility concerns charity or social development support. Environmental part focuses on protecting nature and other green issues. The effect of Corporate Social Responsibility of ČEZ corporation is compared with public opinion study results. After, the effect of corporate social responsible behavior is analyzed.