Inscenační principy režiséra K. H. Hilara v Národním divadle v letech 1921-1935 (se zaměřením na spolupráci se scénografem Vlastislavem Hofmanem)
Inscenation Principles by director K. H. Hilar in National Theatre from 1921 to 1935 (focusing on cooperation with stage designer Vlastislav Hofman)
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34435Identifikátory
SIS: 95449
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolová, Barbara
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
K. H. Hilar, Vlastislav Hofman, Národní divadlo, expresionismus, civilismus, režie, scénografieKlíčová slova (anglicky)
K. H. Hilar, Vlastislav Hofman, National Theatre, expressionism, civilism, direction, scenographyAnotace: Diplomová práce Inscenační principy režiséra K. H. Hilara v Národním divadle v letech 1921-1935 (se zaměřením na spolupráci se scénografem Vlastislavem Hofmanem) se zabývá režiemi K. H. Hilara ve funkci šéfa činohry Národního divadla v letech 1921-1935. Cílem práce bylo zaměřit se na Hilarovu tvorbu v Národním divadle, dále na jeho spolupráci s herci, na prvky expresionismu a později civilismu v jeho režiích a v neposlední řadě se věnovat jeho spolupráci se scénografy, zejména pak s architektem a výtvarníkem Hofmanem. Součástí diplomové práce se stala i obrazová příloha obsahující fotografie scény a rovněž ukázky scénických návrhů. Většina pramenů je k dispozici v archivu Národního muzea v Terezíně a v archivu Národního divadla v Praze. Odborná literatura je k zapůjčení v Divadelním ústavu rovněž v Praze.
The thesis Inscenation Principles by director K. H. Hilar in National Theatre from 1921 to 1935 (focusing on cooperation with stage designer Vlastislav Hofman) is about director K. H. Hilar's inscenation principles in position as the boss of National theatre from 1921 to 1935. The aim was to focus on Hilar's work at the National Theatre, as well as its cooperation with the actors, the elements of expressionism and later civilism in his arrangement and last but not least, given his cooperation with the set designer, especially with the architect and artist Hofman. Part of thesis involves a lot of images from Hilar inscenations . Most sources are available in the archives of the National Museum in Terezin, and archives of the National Theatre in Prague. The professional literature is available at the Theatre Institute, also in Prague.