Podmínky a programy mateřských škol jako určující faktor pro psychomotorický rozvoj dítěte a jeho zdatnost
The Conditions and Programmes at Nursery Schools as a Determining Factor for the Psycho-motor Development of a Child and his/her Abilities
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3347Identifiers
Study Information System: 20465
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Přibyl, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Stěžejním tématem této diplomové práce je pohyb a pohybové činnosti u předškolních dětí. V této práci bylo zjišťováno, zda různé programy mateřských škol: "Začít spolu", " Zdravá mateřská škola" a běžná mateřská škola respektují požadavky RVP PV a potřeb dětí z hlediska pohybových aktivit. Použity byly metody analýzy dokumentů, pozorování, dotazování a testování standardizovanou baterií psychomotorických testů (MOT 4-6.) Výsledky potvrdily přiměřenou péči o pohybové aktivity dětí v režimu dne. Klíčová slova Pohyb, pohybová aktivita, zdraví, psychomotorika předškolních dětí, alternativní výchova, předškolní vzdělávání, RVP PV, potřeby dětí, osobnostně orientovaná výchova, Vzdělávací program Začít spolu, Vzdělávací program Zdravá mateřská škola.
The thesis discusses movement and the motor-control activities of pre school children. This paper investigated whether the different kindergarden programs: "Start Together", "Healthy Kindergarden" and ordinary kindergarden, respect the demands of the The General Education Program for School Education and the children's needs from the movement point of view. The methods used: document analysis, observation, questioning and testing by accepted standards of psychomotorical tests ( MOT 4-6.) The results confirmed adequate care of the children's movement activities in all three daily regimes.