Sociální pluginy: historie a využití
Social plugins: history and usage
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32709Identifikátory
SIS: 95053
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zbiejczuk, Adam
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
6. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální pluginy, like tlačítko, sdílení informací na internetu, sociální sítě, sociální media, Facebook, Delicious, web, internet, webová analytika, návštěvnost webu, webové službyKlíčová slova (anglicky)
social plugins, like button, information sharing on the internet, social sites, social media, Facebook, Delicious, web, internet, web analytics, website traffic, web servicesDiplomová práce má za úkol představit a zmapovat rozmach užívání sociálních pluginů a rozebrat jejich přínos z pohledu uživatele i majitele webu. V úvodu práce stručně připomíná dosavadní vývoj webu a navazuje s vývojem prvních pluginů. Zkoumána je terminologie pojmu "sociální plugin". Sociální pluginy (jako například Like tlačítka Facebooku) jsou zmapovány a popsány v kapitole Typy sociálních pluginů, následuje kapitola věnovaná jejich praktickému využití. Součástí je několik příkladů z praxe a také zhodnocení výhod i nevýhod sociálních pluginů. Poslední kapitola se týká sociálních pluginů z pohledu uživatele. Zkoumána je motivace uživatelů sdílet informace a také jsou zde uváděny výsledky odborných studií i průzkumu, který připravila autorka práce. Přílohou práce je seznam nejvyužívanějších pluginů včetně jejich funkcí a možností využití a také detail uživatelského průzkumu.
Thesis aims to present the current situation of social plugins growth. It examines social plugins from users and website owner point of view. At the beginning, the work reminds of web present emergence and comes after with emergence of social plugins. Work examines also the terminology of term "social plugin". Social plugins (as is Facebook Like button) are described in chapter Type of social plugins, after this comes chapter about practical usage of social plugins. Parts of this chapter are case studies and evaluations of advantages and disadvantages. Last chapter follow social plugins from the user's point of view. The subjects of examination are motivation to share information online and present results of studies and research, which has been prepared by author of this thesis. In enclosure can be found complete list of the most exploited social plugins including their functions and possibilities of usage.