Doping - znalosti a postoje vysokoškolských studentů
Doping - the knowledge and attitudes of university students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27401Identifikátory
SIS: 87009
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ehler, Edvard
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
31. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Sport je významnou součástí dnešní společnosti. Je aktivitou volného času, zábavou, i prevencí zdravotních obtíží. V současnosti je význam sportu orientován především na výkon a aspekt úspěchu. Cestou k úspěchu se v některých případech stávají dopingové látky. Znalost dopingových látek mezi sportovci je velice důležitá, aby bylo možné předejít pozitivnímu dopingu a všem jeho důsledkům. Je proto potřeba důsledně informovat o této problematice jak dospělé, tak i mladé sportovce, a zároveň zdůrazňovat prevenci v oblasti této problematiky. Hlavním cílem práce je zjištění aktuálních znalostí, postojů a informovanosti studentů tělovýchovných oborů o dopingové problematice. Získané údaje byly porovnány s předchozími šetřeními.
Sport is an important part of today's society. It is leisure time's activity, entertainment, and prevention of health problems. Nowadays, the importance of sport is oriented mainly on performance and success. Under these conditions, doping substances may in some cases mean way to success. Knowledge of doping substances among athletes is very important in order to prevent positive doping and all its consequences. It is therefore important to consistently inform both adults and young athletes about this issue, and emphasise the prevention of this problem at the same time. The main goal is to map the current knowledge, attitudes and foreknowledge of students of physical education courses about doping problems. The data obtained was compared with previous reviews.