Vybrané hry pro výuku matematiky s důrazem na hru Překládání
Selected games for teaching mathematics with emphasis on the game Folding
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25395Identifikátory
SIS: 87552
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančařík, Antonín
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
31. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce bylo vytvořit a v praxi ověřit hru Překládání, která je použitelná v hodinách matematiky za účelem procvičení znalostí pojmů, jejich definic, správného zápisu konstrukce a přesného vyjadřování vůbec. Byly provedeny a vyhodnoceny dva výukové experimenty s touto hrou a popsány její přínosy a meze: aktivita je přínosná pro procvičování výše uvedených znalostí, ale vyžaduje pečlivou přípravu a není použitelná pro procvičení operací s čísly. Práce je doplněna přehledem několika výzkumů, které se zabývají hrami ve vyučování matematice. Její nedílnou součástí je i seznam třinácti her, které lze použít v hodinách matematiky. Hry jsou stručně popsány a doplněny vlastními zkušenostmi z jejich používání.
The aim of the thesis was to create and trial the game Folding. This game is useful in mathematic lessons for practicing definitions, correct recording of steps of construction in geometry and basically any field where precise language is required. Two experiments were conducted and evaluated. The result is that the activity is particularly useful for practicing the above skills but requires a thorough preparation and is not useful for numerical exercises. The thesis is supplemented with an overview of research dealing with the usage of games in mathematics classes. A list of thirteen games which can be used in mathematics classes is an important part of the thesis. The games are briefly described and my own observations and experience with their use in teaching are included.