Identita a základní náboženské orientace egyptských Koptů
The identity and basic religious principals of the Copts in Egypt
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23201Identifikátory
SIS: 75020
Kolekce
- Kvalifikační práce [23728]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Filipi, Pavel
Oerter, Wolf Burkhard
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny a kultury zemí Asie a Afriky
Katedra / ústav / klinika
Katedra Blízkého východu
Datum obhajoby
18. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Hlavním tématem předkládané práce Je problematika identity koptské komunity v Egyptě. Zaměřila jsem se především na kolektivní konstrukci koptské identity prostřednictvím koptského křesťanství ve druhé polovině 20. století. V šedesátých a sedmdesátých letech 20. století byl díky aktivitám hnutí nedělních škol započat proces církevní reformy, která probíhá až do dnešních dnů. Reforma je zaměřena na vytvoření takového způsobu identifikace egyptských Koptů, který zdůrazňuje apoštolský původ Koptské orthodoxní církve, mnišské hnutí, hodnoty martyrologií a persekuce Koptů.
The present work explores Coptic community in connection with its identity. The major focus in the work is on the social and religious construction ofthe Coptic identity in the second half of20th century. In the late 1960s and 1970s the Sunday School Movement brought about an age of reform in the Coptic Church that continues to this day. A Iarge part of the reform has been to identify their origins as apostolic, monastic and marked by martyrdom and persecutions. The political developement in 1970s and 1980s strenghtened complex of inferiority among Copts. In order to preserve specific culture codes the Coptic community has adapted to contemporary political and social conditions by creating ofso called Coptic environment. The Coptic church gave to its adherents saťe and free living conditions deprived of any Muslim elements. The church provides social services, education in Sunday schools and other leisure time activities.