Sociální sítě Myspace a Facebook jako součást internetového marketingu během let 2007/2008
Social Networks Hyspace and Facebook as a Part of Internet Marketing During 2007/2008
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22930Identifiers
Study Information System: 81379
Collections
- Kvalifikační práce [18159]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
27. 1. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Bakalářská práce zpracovává téma elektronických sociálních sítí MySpace a Facebook v rámci internetového marketingu. První část práce obsahuje úvod do elektronického marketingu, dále definuje sociální sítě a popisuje jejich stručnou historii a způsob jakým fungují. Druhá část práce popisuje sítě MySpace a Facebook, jejich funkce, možnosti komerční komunikace, které nabízejí, a jejich vliv na sociální komunikaci.
The bachelor's thesis researches the topic of electronic social networks MySpace and Facebook within the framework of internet marketing. The first part of the thesis consists of an introduction into electronic marketing, a definition of social networks and a brief description of their history and the way the function. The second part of the thesis describes the MySpace and Facebook networks, their functions, the possibilities of commercial communication which they offer and their influence on social communication.