Klasifikace tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Classification of physical education in primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22860Identifiers
Study Information System: 87594
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Kuhnová, Věra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Diplomová práce se zabývá zkoumáním klasifikace tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je vytvořit doporučení pro nastavení hodnotícího systému pro předmět tělesná výchova na 1. stupni ZŠ. Teoretická část vymezuje pojem hodnocení a klasifikace, hloubkově zkoumá různé aspekty hodnocení a mapuje současné zahraniční trendy v této problematice. Praktická část se zaměřuje na vnímání hodnocení žáky, učiteli a rodiči s cílem formulovat doporučení pro vhodnou formu hodnocení předmětu tělesná výchova na 1. stupni ZŠ. Výzkum byl realizován průřezovou metodou dotazníku.
This diploma thesis deals with classification of physical education in primary school. The aim of this thesis is to produce recommendations for the settings of the assessing system of physical education in primary school. The theoretical part delimitates the concept of the assessment and classification, studies different aspects of the assessment and describes the nowadays tendencies ofthis issue in foreign countries. The practical part focuses on the perception of classification of the pupils, the teachers and their parents. The aim is to formulate recommendations for the appropriate forms of the assessment of physical education in primary school. The research was carried out through the questionnaire method.