Obraz hvězdy v bulváru
The image of a star in the tabloid press
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22743Identifikátory
SIS: 75639
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chejnová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
11. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Média tvoří základy masové kultury a ovlivňují názory, postoje a hodnoty široké veřejnosti. Tato diplomová práce se zabývá aktuální problematikou mediální komunikace, konkrétně obrazem, který vytvářejí populárním osobnostem česká bulvární média. Jelikož bulvární noviny patří v České republice k deníkům s nejvyšším nákladem, je třeba se tímto typem žurnalistiky a jejími účinky zabývat. Úvodní, teoreticky pojatá část vymezuje hvězdu jako známou osobnost z ekonomického, sociologického a psychologického pohledu, uvádí příčiny uctívání hvězd a nakonec přináší z různých hledisek pohled na celebrity. Druhá část je výsledkem studia mediálních textů věnujících se slavným osobnostem, přináší rozbor verbální i neverbální složky bulvárních médií. Práce obsahuje také kognitivní analýzu lexému sexbomba, který se objevuje zejména v neseriózních médiích, a také analýzu obrazu dvou vybraných osobností v českém bulváru v letech 2008-2009. Celý text je doplněn řadou příkladů a kromě odkazů na odbornou literaturu obsahuje i postřehy redaktorky internetového portálu.
Media are the basic element of modern pop-culture . They interact people's opinions. The subject of this thesis is the actual perspective of medial comunication, concretely the creating of stars in czech tabloids. With regards to a big number of copies of czech tabloids, it is important to put mind to this part of journalism. In the initial part is defined the star as a famous person in the economical, sociological or psychological view. The reasons of adoration od stars are here mentioned. Second part is the product of investigation of medial texts about stars. These texts are analysed from parol and non-parol point of view. The cognitive analysis of whe word sex-bomb is also included. The images of two concrete czech stars in tabloids were monitored in the period of 2008-2009. This analysis construct the practical part of this thesis. The thesis also includes an interview with an editor of internet tabloid journal.