Hra jako terapeutický proces s dětmi z rodin závislých
Game as a therapeutical process with children from families with dependencies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21377Identifikátory
SIS: 87244
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šípek, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické-kazuistik. Teoretická část se skládá z pěti podkapitol. V první kladu důraz na hlavní koncepty práce jako hra, závislost, gestalt, gestalt terapie. Druhá se zabývá detailně fenoménu hry, třetí gestalt terapie. V posledních dvou se blíže podíváme na problémy spojené s vymezováním a udržováním hranic a práci se skupinou. Praktická část je kazuistickým dokreslením teoretické části, zaměřuje se na konkrétní práci s dětskou skupinou z rodin závislých, práci se skupinou, užití gestalt terapie, experimentů. V samém závěru je klasicky závěr a seznam literatury
This diploma work has name "Game as a therapeutical process with children from families with dependencies". It is divided into two parts; theoretical one and casuistries. Theoretical part consist from five main parts. In first one (Questions and Conceptions) I put emphasis into main concepts in this diploma work, i.e. game, dependency, gestalt, gestalt therapy. Second part (Game) is written to emphasis theory, history, progress, classification etc. of games. Third part (Game therapy and gestalt modality) puts accent to elements of gestalt approach as perception, consciousness. Also to therapists, their roles, etc. Fourth part (Borders) describes borders and their consequences, borders and love as their emotional part. Last part (Group play therapy) describes main parts of groups, their assemblage, fitness. Practical part is full of casuistries however it tries in detail describe how to manage children group, framework of organization where the group of children is, work with the group, work within group using experiments, gestalt approach. Last parts are as usually conclusion and list of used literature as well as attachments. as well as attachments.