Začlenění prvků TV a ZTV do vyučovacích všeobecně vzdělávacích předmětů
Integration of elements of Physical Education and Health Physical Education into general knowledge improving subjects
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21056Identifikátory
SIS: 73850
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuhnová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na začleňování prvků Tv a ZTv do všeobecně vzdělávacích předmětů. V souvislosti se začleňováním pohybu využít též i různých prostorů školy při výuce. Cílem teoretické části je vysvětlit pojmy související s pohybem, dítětem mladšího školního věku, tělesnou výchovou a zdravotní tělesnou výchovou. Z tohoto pohledu se ve výzkumu zaměřuji na děti zdravé a s poruchami hybného systému nebo vnitřních oslabení, ale také na děti s poruchami učení. V příloze je metodický zásobník různých cviků pro děti během vyučování i o přestávkách s využitím různých prostorů a pomůcek či nářadí. Dále jsou v příloze fotografie různého nářadí, které se dá postavit do školních a mimoškolních prostor a fotografie dětí při cvičení. Děti samy hodnotily tato cvičení, jejich hodnocení je opět v příloze.
The aim of my master thesis is an incorporation of elements of Physical Education and Health Physical Education into regular subjects. It includes utilization of different areas of a school building during teaching. The purpose of a theoretical part is to explain concepts related to movement, children of elementary school age, Physical Education and Health Physical Education. Therefore in my research I focused besides healthy children on also children with movement disorder, and children with study problems. In attachment you can find a methodical stack of different exercises for children during teaching and during breaks as well as with usage of different areas and tools. Moreover it includes pictures of children doing exercises and pictures of different exercisers which can be placed inside or outside of a school building. Last part is an evaluation of these exercises by children themselves.