Vliv akvizice Liberty Media na fanouškovské prostředí Formule 1
The Impact of Liberty Media's Acquisition on the Fan Environment in Formula 1
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200674Identifikátory
SIS: 275055
Kolekce
- Kvalifikační práce [18670]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gottstein, Julia
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Formule 1, Liberty Media, fanoušci, demografie publika, kvantitativní výzkum, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
Formula 1, Liberty Media, Fans, Audience demographic, quantitative research, questionnaire surveyBakalářská práce se zabývá analýzou vlivu akvizice americkým mediálním koncernem na fanouškovské prostředí Formule 1. Tato akvizice v roce 2017 znamenala zásadní moment v historii tohoto motorsportu, který přinesl změny v přístupu ke komunikaci s fanoušky, ve způsobech jejich zapojení a celkově jeho složení. Teoretická část práce nabízí stručný přehled historie Formule 1 a společnosti Liberty Media, včetně jejich organizační struktury a klíčových milníků. Dále se práce zaměří na proces akvizice a její vliv širším kontextu tohoto sportu. Praktická část je stavěna na kvantitativním výzkumu založeném na dotazníkovém šetření mezi fanoušky Formule 1, přičemž cílovou skupinou byli dospělí fanoušci, kteří aktivně sport a dění v něm sledují. Tato bakalářská práce se snaží odpovědět na otázky, zda akvizice vedla k výrazným změnám ve složení a chování fanoušků tohoto motoristického sportu. Cílem práce je nejen zmapovat vývoj fanouškovského prostředí Formule 1, ale také lépe porozumět vztahu mezi sportovními organizacemi a jejich fanoušky v kontextu změn vlastnictví.
The bachelor's thesis focuses on analyzing the impact of an acquisition by an American media conglomerate on the fan environment of Formula 1. This 2017 acquisition marked a pivotal moment in the history of the motorsport, bringing changes to communication strategies with fans, methods of engagement, and the overall composition of the fan base. The theoretical part of the thesis provides a brief overview of the history of Formula 1 and Liberty Media, including their organizational structures and key milestones. It also examines the acquisition process and its broader implications within the sport. The practical part is based on quantitative research conducted through a survey targeting Formula 1 fans, with the primary audience consisting of adult fans who actively follow the sport and its developments. This bachelor's thesis aims to answer whether the acquisition led to significant changes in the composition and behavior of the fans of this motorsport. The goal is not only to map the evolution of the Formula 1 fan environment but also to gain a deeper understanding of the relationship between sports organizations and their fans in the context of ownership changes.