E-learning jako efektivní nástroj vzdělávání
E-learning as an Effective Tool for Education.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200627Identifiers
Study Information System: 276011
Collections
- Kvalifikační práce [24155]
Author
Advisor
Referee
Valášková Vincejová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
12. 6. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
E-learning|Learning Management Systém|e-learningové vzdělávání|moodle|online kurzyKeywords (English)
E-learning|Learning Management System|e-learning education|moodle|online coursesDiplomová práce pojednává o využití e-learningu ve vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část si klade za cíl vymezení komplexního přehledu o tom, co e-learning znamená a jaké jsou jeho hlavní komponenty. Zároveň přehledně konkretizuje nejrozšířenějších LMS, jejich klíčové funkce, výhody a nevýhody. V neposlední řadě se zaměřuje na principy pro vylepšení efektivity e-learningového prostředí a vzdělávání dospělých. Cílem praktické části je navrhnout uživatelsky přívětivý design e-learningového prostředí na základě provedeného výzkumu. Metodologickým postupem práce bude smíšený model, který otestuje vytvořený kurz v e-learningovém rozhraní a jeho dopad pomocí výzkumné metody interview.
The diploma thesis discusses the use of e-learning in education. It is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part aims to provide a comprehensive overview of what e- learning entails and its main components. It also presents an organized overview of the most widespread Learning Management Systems (LMS), their key features, advantages, and disadvantages. Additionally, it focuses on principles for improving the effectiveness of e- learning environments and adult education. The objective of the practical part is to design a user-friendly e-learning environment based on conducted research. The methodology of the thesis will follow a mixed model that tests the developed course within an e-learning interface and assesses its impact through interview.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Využití e-learningu na střední škole při výuce odborných předmětů
Defence status: DEFENDEDSnášel, Antonín (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 8. 9. 2015 -
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Defence status: DEFENDEDNečadová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Date of defense: 29. 1. 2024(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of ... -
Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Defence status: DEFENDEDNová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Date of defense: 5. 9. 2024Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická ...