E-learning jako efektivní nástroj vzdělávání
E-learning as an Effective Tool for Education.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200627Identifikátory
SIS: 276011
Kolekce
- Kvalifikační práce [24155]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášková Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
E-learning|Learning Management Systém|e-learningové vzdělávání|moodle|online kurzyKlíčová slova (anglicky)
E-learning|Learning Management System|e-learning education|moodle|online coursesDiplomová práce pojednává o využití e-learningu ve vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část si klade za cíl vymezení komplexního přehledu o tom, co e-learning znamená a jaké jsou jeho hlavní komponenty. Zároveň přehledně konkretizuje nejrozšířenějších LMS, jejich klíčové funkce, výhody a nevýhody. V neposlední řadě se zaměřuje na principy pro vylepšení efektivity e-learningového prostředí a vzdělávání dospělých. Cílem praktické části je navrhnout uživatelsky přívětivý design e-learningového prostředí na základě provedeného výzkumu. Metodologickým postupem práce bude smíšený model, který otestuje vytvořený kurz v e-learningovém rozhraní a jeho dopad pomocí výzkumné metody interview.
The diploma thesis discusses the use of e-learning in education. It is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part aims to provide a comprehensive overview of what e- learning entails and its main components. It also presents an organized overview of the most widespread Learning Management Systems (LMS), their key features, advantages, and disadvantages. Additionally, it focuses on principles for improving the effectiveness of e- learning environments and adult education. The objective of the practical part is to design a user-friendly e-learning environment based on conducted research. The methodology of the thesis will follow a mixed model that tests the developed course within an e-learning interface and assesses its impact through interview.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití e-learningu na střední škole při výuce odborných předmětů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSnášel, Antonín (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 8. 9. 2015 -
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONečadová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 29. 1. 2024(in English): This thesis examines how the form of testing and assessment affects teaching and learning strategies. The thesis first introduces the basic concepts associated with e-learning. First, the phenomenon of ... -
Vytvoření e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky na střední odborné škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 5. 9. 2024Diplomová práce se věnuje zásadám tvorby e-learningového kurzu pro obor grafický design na střední odborné škole. Cílem práce je návrh e-learningového kurzu pro předmět technologie grafiky pro žáky třetího ročníku. Teoretická ...